Ford Focus C-Max на старо: надеждният приятел на семейството

Компактен отвън, гъвкав в интериора, освен това изгоден и с отлично представяне пред TÜV: употребяваният Ford Focus C-Max е автомобил за семействата, които мислят практично


22
юли
2017

Комби? Това вече с почти необичаен избор за модерните семейства. Ван, SUV, кросоувър – това са днешните семейни автомобили. От 2003 година и Ford предлага компактен вaн-Focus С-Мах, който
е базиран на представения една година по-късно Focus II. И това си личи: никога не е имало по-динамичен ван, който да преодолява завоите толкова пъргаво. По отношение на концепцията за оползотворяване на пространството от Ford не са наблегнали на осигуряването на максимално много места за седене, а на комфортното посрещане и пътуване на четирима пътници. Концепцията на седалките е подобна на тази при Opel Meriva.

Образцово: управлението на кокпита на C-Max. Скоростният лост е разположен оптимално, кормилното управление е директно и прецизно

Средната седалка може да се сгъне, при което външните задни седалки могат да се изместят диагонално. Те се доближават една до друга и се преместват назад – а това осигурява повече място за краката, но и по-малка вместимост на багажника. Двигателите са солидни и добре познати: от 1,6-литровия дизел с 90 к.с. до двулитровия бензинов мотор със 145 к.с. Версиите за природен газ и биоетанол са много редки. Базовият 1,6-литров бензинов двигател със 100 к. с. се затруднява при пълен товар на автомобила и гори около 10 л/100 км.

Ангренажният ремък на 1,6-литровият бензинов мотор се сменя на всеки 160 000 километра

Друг негов недостатък: скоростната кутия е с къси предавателни числа, при 100 км/ч оборотометърът показва 3000 об/мин. Толкова високо ниво на оборотите е доста изнервящо, особено по автомагистралите. Най-добрият избор е 2.0 TDCi със 136 к.с., филтър за твърди частици и 6-степенна скоростна кутия. Освен с увереното разгръщане на мощността този двигател впечатлява и с изискания си ход и ниския разход на гориво от около 7 литра. Бъдете внимателни при 1.6 TDCi: те имат склонност към повреди на турбокомпресора. Един семеен ван трябва и да  е сигурен. ESP е серийно от самото начало, пътниците са защитени с до 8 въздушни възглавници. При краштеста на EuroNCAP през 2003 година С-Мах получи оценка 4 звезди.

Спортистът сред вановете: като динамика на управлението Focus C-Max е ненадминат в своя клас. ESP е серийно

Още по темата

Card image cap
Ford Mondeo Turnier на старо: голямо комби за малко пари

17
авг.
2017

Огромен багажник, добро окачване, фин дизел: Ford Mondeo е голям автомобил на ниска цена. Тук ще прочетете защо невинаги трябва да е Passat - и за какво трябва да внимавате при покупката на употребявано Mondeo

Card image cap
VW Polo V (6R) от 10 000 лв.: Пестене или спорт?

13
апр.
2017

Изборът на модели при Polo V е огромен – от TDI до GTI. AUTO BILD ще ви каже кое Polo е най-добрият избор

Card image cap
Носете тези инструменти за аварийни ситуации!

2
сеп.
2016

В много случаи дреболии са причината за проблема – а с тях човек може да се справи и сам

Card image cap

В последния брой:

Архив >