Тест » Ford Focus 1.0 EcoBoost и Honda Civic 1.0 Turbo: битката на „тройкаджиите”

Ford Focus 1.0 EcoBoost и Honda Civic 1.0 Turbo: битката на „тройкаджиите”

1212
2017

С най-малкия EcoBoost Ford стана пионер в налагането на Downsizing-a. Ние изправихме поостарелия Focus в сравнение с най-новото издание на Civic – отново с 3 цилиндъра и турбо

Скръъъъц. Какъв е този неприятен звук при отваряне на вратата? Нима почти чисто новият Ford Focus е сглобен толкова некачествено? Пробваме пак – и отново чуваме същия шум, но и намираме източника: това се оказва подаващият се пластмасов елемент, чиято функция е да защити вратата от удар в паркирания до вас автомобил. Гениално просто, нали? А другите конкуренти – в това число и десетото издание на Honda Civic, изобщо не могат да се похвалят с тази полезна опция. Затова изобщо няма да се заслушваме в звука – той сякаш е там, за да констатира наличието на полезната система.

Нито едно от малките двигателчета не е скрито под пластмасов капак

„Японецът”, който настъпи на пазара през тази година, прави впечатление на значително по-модерен: ще го усетите при първия досег с интериора, който ви „посреща” с информация на български език – „Моля, поставете колана”. Каква приятна изненада! Още при качването в азиатския модел веднага ще усетите колко остарял е компактният хечбек от Кьолн, при който за вътрешността са използвани по-евтини материали. Надали обаче това ще ви интересува, щом седнете на задната седалка – там Ford предлага повече място за главите на дългучите, докато „купевидната” форма на каросерията при Honda ограничава пространството нагоре. Иначе удълженото междуосие (+3 см) на Civic позволява повече място за коленете отзад, а пониженият с 1 см център на тежестта действително осигурява по-спортно поведение. Бързото шофиране по завои също не издава възрастта на Focus: брилянтната управляемост, прекрасното окачване и смените на предавките превръщат модела в един от най-забавните за каране в компактния клас.

Интегрираният между стоповете спойлер е най-силният дизайнерски акцент на компактната Honda

Задницата на Focus изглежда значително по-семпло

Civic, също както Focus, използва 1-литров 3-цилиндров двигател – и той звучи приятно дрезгаво в спортен режим. И докато Ford лансираше само като реклама слогана „Сбогом, дизел!” (все още в палитрата от двигатели откриваме 1.5 TDCi и 2.0 TDCi), Honda изцяло се отказва от агрегатите без запалителни свещи за своя модел от компактния клас. Двамата „тройкаджии“ под предните капаци са атрактивни не само с компактните си размери: моторът на Focus работи с ангренажен ремък в маслена баня – решение, което намалява едновременно триенето и нивото на шума в сравнение с конвенционален ремък, какъвто има Civic. При Honda с цел по-добро охлаждане изпускателните клапани са кухи и пълни с натрий. И двата агрегата с директно впръскване разчитат на променливи фази на газоразпределение както при изпускателните, така и при всмукателните клапани, както и на директно впръскване на горивото. Последният писък на техниката при моторите с вътрешно горене включва маслена помпа с регулируем дебит, както и разделена охладителна система (с два термостата – за цилиндровия блок и за цилиндровата глава) с цел по-бързо загряване на двигателя. И двата модела правят впечатление с добрата си шумоизолация и липсата на досадни вибрации – всъщност ще „усетите“ двигателите преди всичко при бързото набиране на обороти (не се бавете при възходяща превключване) и характерния за три „гърла“ звук. Но нека обърнем внимание на най-важното – разхода. Когато „галите“ педала на газта, ще успеете да свалите разхода до около 5 литра в извънградски цикъл (директно сравнение не правим, тъй като Honda беше със CVT-кутия, а Ford – с ръчна). На магистрала обаче ще трябва да се подготвите за консумация с цифрата 7 преди десетичната запетая…

Аплодисменти, Ford! Системата за защита на вратите от леки удари на паркинга е гениално просто решение, с което Civic не може да се похвали

Заради „купевидната“ форма на каросерията Civic има нетрадиционна щора за багажника

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин