2017
Спортните успехи на Ford Focus са наистина внушителни. Но по отношение на продажбите (въпреки че в никакъв случай не може да се каже, че продажбите са слаби), Ford Focus изоставаше зад вечните си конкуренти VW Golf и Opel Astra. Защото Focus II е много по-добър, отколкото това сочат продажбите. Неприятен факт за Ford, но чудесна новина за купувачите на изгоден автомобил на старо. Днес компактният модел от Кьолн може да се намери на изключително изгодни цени. Бензиновите двигатели се доказаха още при предишния модел. Затова и шансовете да си купите един Focus на 8-9 години и да се сдобиете с безпроблемен автомобил в момента са много добри.
Особено ако под предния капак работи бензинов двигател. Стабилните агрегати се доказаха като непретенциозни бегачи на дълги разстояния още при предишния Focus, както и при други модели на Ford. Въпреки че от време на време се случва електрониката да се „побърка“, алтернаторът да откаже или бензиновата помпа да обяви стачка. Но това са дреболии в сравнение с проблемите, които не са рядкост при модерните и еластични TDCi дизелови агрегати. Но повредите при дизелите не са правило. Защото в сравнение с конкуренцията податливостта към повреди на TDCi агрегатите е приемлива. Въпреки това прави впечатление, че когато читателите ни пишат за сериозни проблеми с техния Focus II, става дума предимно за дизеловите модификации. Някои проблеми, като дефектни полуоски и огнища на корозия , са типични за всички модели.
Отбелязани са и единични случаи на нахлуване на вода в интериора. Но не може да се каже, че този автомобил има някакви сериозни конкретни слабости. Дразнещите при предипmия модел проблеми с ръждата вече са минало. TUV също не намира, че моделът може да ви изненада с някакви проблеми. Същото може да се каже и за произвеждания от 2003 г. миниван С-Мах, който технически е идентичен с Focus II. Ако е оборудван с бензинов двигател, вечният трети от Кьолн е един истински победител на пазара на употребявани автомобили – и то не само за купувачи с ограничен бюджет.
Ford Focus II – бензиновите модификации са по-надеждни от дизеловите
Второто поколение на Ford Focus също е сред приятните предложения на пазара на употребявани автомобили. Това обаче важи в пълна стелен само за бензиновите модификации. Защото те като правило се движат безпроблемно, и се смятат за надеждни и издръжливи агрегати. Наистина, и при тях се срещат проблеми поради електрониката, бензиновите помпи или изхлузили се високоволтови кабели, но в сравнение с дизелите бензиновите двигатели са по-добри в дългосрочен план. Защото ако при Focus II има някакви сериозни проблеми с двигателите, то те са най-често при екземплярите, оборудвани с някой от мощните TDCi дизели. При тях списъкът на всевъзможните проблеми е дълъг – от дефектни турбокомпресори, дебитомери, инжекционни системи и стартери и даже задръстени системи за рециркулация на отработените газове и тотални повреди на двигателя. Наистина , в нашата пощенска кутия за оплаквания има такива сигнали, но за щастие те са рядкост. Това важи и за познатите от предишния модел проблеми с ръждата. В това отношение Ford са взели мерки и при по-новия модел проблемът вече не съществува.

Без забележки – уредите са позиционирани пред погледа на водача и са лесни за разчитане. Воланът се регулира както по височина, така и в дълбочина

Издръжливо – шарнирите на предното окачване са достатъчно яки и почти не причиняват. Това може да се каже и за кормилните накрайници
Извод
В компактния клас Golf невинаги е най-добрата покупка. Ford Focus II също е силно препоръчителен употребяван автомобил, особено с бензинов двигател. При това цените му са значително по-изгодни от тези на VW.