Ford Fiesta 1.0 Ecoboost: по-зряла, но забавна както преди

Последното поколение на Fiesta е с по-високо качество, повече възможности за персонализация и по-богато оборудване


13
мар.
2018

Fiesta е като златна кокошка за Ford: в последното си поколение малкият модел от Кьолн за малко успя да „събори“ от трона дори царя на европейските пазари VW Golf. У нас шестата генерация на „мъника“ също се представи брилянтно: по данни на официалния вносител на марката за България предпоследната Fiesta е продадена в над 5-хиляден тираж, повече от който и да било свой конкурент в класа. Моделът имаше един много силно изразен плюс в сравнение със своите опоненти – прекрасната управляемост, но често отнасяше критики заради интериора си.

В това удобно „гнездо“ можете да оставите билетчето от автомата за паркиране, бутонът Eco деактивира функцията Overboost и „притъпява“ реакциите на педала на газта

Ето защо от Ford са обърнали специално внимание именно на него – и са го направили по-качествен, по-прегледен и по-удобен. За щастие, Fiesta номер 7 е запазила онова, което обичаме най-много в нея – да доставя удоволствие от шофирането. Истинско кощунство е да притежаваш този Ford и да не го „извеждаш“ поне веднъж седмично на динамична разходка по пътища с много завои! Особено ако под капака работи „бодрият“ 3-цилиндров Ecoboost (със 100, 125 или 140 к.с.) или жизненият 1,5-литров дизел (85 или 120 к.с.). Извън града най-слабите изпълнения на двата агрегата отчитат приблизително 1 л разлика в разхода – около 4,5 срещу 5,5 л на 1000 км. Базовият двигател е новият 1,1-литров Duratec (70, 85 к.с.) – който всъщност е леко модифицирана версия на 3-цилиндровия Ecoboost, но без турбо. С него цените на Fiesta стартират от 23 000 лв. Дори в най-евтината модификация получавате без доплащане асистенти за следене на лентата и за разпознаване на пешеходци, климатик, система за потегляне по наклон, активни жалюзи на радиаторната решетка и дори векторен контрол на тягата.

Най-сериозната стъпка напред е в интериора, който предлага богати възможности за персонализация и е значително по-качествен и по-подреден

ИЗВОД

Ford е направил промени по Fiesta само там, където беше наистина необходимо. „Мъникът“ е станал по-рафиниран, а по отношение на интериора и оборудването се доближава до моделите от компактния клас. Golf да продължава да трепери – лидерската му позиция по продажби в Европа отново може да бъде разклатена.

Двигател 3-цил. турбо, отпр. напр. Работен обем 998 см3 Мощност 74 кВт (100 к.с.) при 4500-6500 об/мин Макс. въртящ момент 170 Нм при 1500-4000 об/мин Задвижване предно/6-степ. ръчна трансмисия Д/Ш/В 4040/1735/1476 мм Тегло (празен) 1163 кг Обем на багажника 292-1093 л Макс. скорост 180 км/ч 0–100 км/ч 10,5 сек Разход 5,0 л/100 км Емисии CO2 97 г/км Цена от 26 100 лв.

Хоризонталните стопове са най-значимата промяна в дизайна на задната част

Още по темата

Card image cap
Opel Astra 1.6 CDTI: симпатична и практична

10
авг.
2016

С икономичен дизел, стегнато окачване и „букет“ от асистиращи системите компактният модел от Рюселсхайм е поредно доказателство за правилната посока, в която компанията върви

Card image cap
Нов Amarok с V6-мотор с 204 к.с.

29
юли
2017

AUTO BILD тества пикапа с ръчни скорости извън пътя.

Card image cap
Новият Range Rover Velar: синът на краля

27
ное.
2017

Сър Range Rover има нов наследник: Velar е невероятно красив SUV, но съвсем не е евтин

Card image cap
AMG GT C Roadster – пуристка машина за шофиране със страхотен сексапил

31
мар.
2017

Mercedes-AMG пуска на пазара AMG GT C Roadster като индиректен наследник на SLS Roadster. AUTO BILD тества открития GT!

Card image cap

В последния брой:

Архив >