Ford Fiesta срещу Ford EcoSport: малкият SUV си струва надценката


3
ян.
2019

КАКЪВ ПРЕХОД САМО! При Ford имаме голямо изкачване, когато слезете от приведената Fiesta и седнете в EcoSport. Заедно с дъгите на покрива височината му е цели 1,71 метра, което си е колкото истински SUV. Това се казва трон! 13,5 сантиметра по-висок от Fiesta. Въпреки задната врата, която рустикално се отваря настрани, в EcoSport има нещо от ван: скосеното предно стъкло е изтеглено далеч напред, на по-високата задна седалка има много място. Ако ви се налага често да превозвате деца – този Ford е истински четириместен модел. Освен това е и комфортен придружител по време на пътувания, глезещ ни с широки и добре тапицирани седалки. Заради по-високия си център на тежестта EcoSport се накланя повече в завоите, но без да прекалява. 100-те конски сили на 3-цилиндровия мотор, които във Fiesta се усещат почти спортно, губят остротата си в тежащия 200 килограма повече висок модел, но все пак можете да се движите бързо с максимална скорост от 170 км/ч. Във всекидневието водачът на SUV-а трябва да си предвиди по половин литър по-висок разход на гориво на всеки 100 километра. По-високата цена от 6800 лв. звучи малко в повече, но се компенсира от по-доброто оборудване: EcoSport има климатична инсталация, четири електрически стъкла, блутут радио, а и за българския пазар е с по-висока мощност – минимум 125 к.с.. Какво е предимството на Fiesta? След смяната на поколенията малкият автомобил е доста модерен: кокпит с 8-инчов тъчскрийн, спортни седалки и красиви 16-цолови алуминиеви джанти. Всички тези неща го правят един от най-динамичните и доставящи удоволствие модели в своя клас. Зад този волан турбомоторът винаги звучи примамливо и ви кара да го изпробвате в следващия завой. Най-добре с още един спътник, тъй като Fiesta не е станала по-просторна: малкият автомобил на Ford продължава да използва платформата на своя предшественик.

В ниво Titanium EcoSport стартира с натискане на бутон вместо с ключ, иначе обзавеждането е почти идентично в сравнение с по-модерната Fiesta

Задната врата (капак) се отваря наляво вместо нагоре, а ниският товарен ръб и големият багажник улесняват товаренето

Предният капак на EcoSport е значително по-висок, а скосената колона на покрива пречи на видимостта. В нито един друг SUV от сравнението водачът не седи толкова високо: 13,5 сантиметра над Fiesta

Победител: SUV

Извод

Спортен или уютен – истински противоречия: място и усещане за SUV предлага единствено EcoSport, а Fiesta доставя удоволствие.

Още по темата

Card image cap
Дизел срещу бензин: Seat Ibiza 1.4 TDI срещу 1.0 EcoTSI

21
апр.
2016

Този TSI ни въодушевява

Card image cap
Тест на Jeep Compass 2.0 MultiJet: компактният катерач

29
юли
2017

Jeep се включва в популярния клас на Tiguan и за целта използва името Compass. AUTO BILD успя да изпробва новия модел

Card image cap
Ferrari F12 tdf: повече „коне“, по-малко килограми

18
ян.
2016

От Ferrari са намалили теглото на F12 със 110 кг и същевременно са увелили мощността му до 780 к.с. Направете една спираща дъха обиколка на „Фиорано“ заедно с нас!

Card image cap

В последния брой:

Архив >