Ford Fiesta срещу Ford EcoSport: малкият SUV си струва надценката


3
ян.
2019

КАКЪВ ПРЕХОД САМО! При Ford имаме голямо изкачване, когато слезете от приведената Fiesta и седнете в EcoSport. Заедно с дъгите на покрива височината му е цели 1,71 метра, което си е колкото истински SUV. Това се казва трон! 13,5 сантиметра по-висок от Fiesta. Въпреки задната врата, която рустикално се отваря настрани, в EcoSport има нещо от ван: скосеното предно стъкло е изтеглено далеч напред, на по-високата задна седалка има много място. Ако ви се налага често да превозвате деца – този Ford е истински четириместен модел. Освен това е и комфортен придружител по време на пътувания, глезещ ни с широки и добре тапицирани седалки. Заради по-високия си център на тежестта EcoSport се накланя повече в завоите, но без да прекалява. 100-те конски сили на 3-цилиндровия мотор, които във Fiesta се усещат почти спортно, губят остротата си в тежащия 200 килограма повече висок модел, но все пак можете да се движите бързо с максимална скорост от 170 км/ч. Във всекидневието водачът на SUV-а трябва да си предвиди по половин литър по-висок разход на гориво на всеки 100 километра. По-високата цена от 6800 лв. звучи малко в повече, но се компенсира от по-доброто оборудване: EcoSport има климатична инсталация, четири електрически стъкла, блутут радио, а и за българския пазар е с по-висока мощност – минимум 125 к.с.. Какво е предимството на Fiesta? След смяната на поколенията малкият автомобил е доста модерен: кокпит с 8-инчов тъчскрийн, спортни седалки и красиви 16-цолови алуминиеви джанти. Всички тези неща го правят един от най-динамичните и доставящи удоволствие модели в своя клас. Зад този волан турбомоторът винаги звучи примамливо и ви кара да го изпробвате в следващия завой. Най-добре с още един спътник, тъй като Fiesta не е станала по-просторна: малкият автомобил на Ford продължава да използва платформата на своя предшественик.

В ниво Titanium EcoSport стартира с натискане на бутон вместо с ключ, иначе обзавеждането е почти идентично в сравнение с по-модерната Fiesta

Задната врата (капак) се отваря наляво вместо нагоре, а ниският товарен ръб и големият багажник улесняват товаренето

Предният капак на EcoSport е значително по-висок, а скосената колона на покрива пречи на видимостта. В нито един друг SUV от сравнението водачът не седи толкова високо: 13,5 сантиметра над Fiesta

Победител: SUV

Извод

Спортен или уютен – истински противоречия: място и усещане за SUV предлага единствено EcoSport, а Fiesta доставя удоволствие.

Още по темата

Card image cap
Тест на Audi RS 5: разумът срещу сърцето

1
авг.
2017

Най-палавото Coupé на Audi получава нов двигател. Трудно е да заобичаш този V6, след като си познавал стария V8

Card image cap
Audi A3 фейслифт: Голямо бъдеще, по-малко цилиндри

4
авг.
2016

Нови асистенти за сигурност, много мултимедия, нов 3-цилиндров мотор – Audi обнови A3

Card image cap
Първи тест на новото A5 Cabrio: негово въздушно височество

7
апр.
2017

Audi открива кабрио сезона с новото A5. Моделът действа освежаващо

Card image cap
100 000 км с MINI Cooper: сляпа ли е любовта?

21
дек.
2017

Mini е истински феномен! Въпреки доста високата си цена, симпатичното джудже на BMW се радва на небивал пазарен успех. По време на тестовия маратон обаче, Mini нерядко ни късаше сърцето...

Card image cap
Тест: Fiat 500L Urban 1.6 16V MultiJet Diesel

9
окт.
2017

Обновеният Fiat 500L: той е различен, но не и добър

Card image cap
Тест на Renault Twingo GT: Лудият мъник

16
юни
2017

Дължината му е почти 3,60 метра, но в задницата има цели 110 к.с. - тест на мощното Renault Twingo GT

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: