Ford Fiesta на старо: коравият мъник идва от Кьолн


11
апр.
2017

Евтин, надежден и практичен. Такъв е идеалният употребяван малък автомобил според начинаещите водачи, студентите и онези, които търсят втори автомобил за семейството. Но винаги трябва да калкулирате и около 2000 лева за евентуални последващи разходи – така че за покупката остават 8000 лева. За тази сума се предлагат малки автомобили на възраст между 6 и 10 години, като изборът на марки и модели е огромен. Да хвърлим поглед към миналото: докладът на AUTO BILD и TÜV за 2013 г. показва кои от малките автомобили създават малко проблеми с напредване на възрастта. Най-добре в категорията на 6- до 7-годишните коли се представя Ford Fiesta, както и техническите й роднини Ford Fusion и Mazda 2. 13-то място при третия технически преглед за Fiesta, докато VW Polo IV се класира чак на 85-то място, а Opel Corsa C изостава дори до 93-то място!

Fiesta е истински майстор на завоите – подобно на „батко“ си Focus

Преди години нещата бяха различни, предишните Fiesta ръждясваха много бързо. Но с произвежданите от 2001 до 2008 година модели JH1/JD3 Ford успя да промени ситуацията. Екземплярите с пробег около 150 000 километра струват около 5000 лева. Двата дизелови мотора (1.4 TDCi, 68 к.с. и 1.6 TDCi, 90 к.с.) са много икономични, но са рентабилни само ако шофирате много. Освен това с напредване на възрастта нараства и опасността от скъпи повреди по системата за впръскване и турбокомпресора. Най-добрият избор е 1,4-литровият четирицилиндров двигател с 80 к.с. Той работи ненатрапчиво, не се затруднява с тежащата 1,1 тона Fiesta и е много надежден.  Добра новина: ангренажният ремък се сменя на всеки 8 години или 160 000 километра. Базовият бензинов двигател с 60 к.с. е подходящ само за движение из града.


Кокпитът на Fiesta: обикновени, но издръжливи материали. Управлението е детска игра

Нашето впечатление при шофиране

Като изключим малката щета от паркиране отзад вляво, тази Fiesta е безупречна. И то не само визуално, но и в техническо отношение. Дори и на подемника не откриваме никакви недостатъци. 1,4-литровият бензинов мотор с 80 к.с. осигурява пъргаво ускорение кормилното управление и окачването са със спортни настройки – типично за Ford.

Без ключ не става: при системата за отваряне на багажника си личи, че от Ford са пестили

Това ни дразни

Шестото поколение на Fiesta (Typ JH1/JD3, 2001–2008) е много надеждно дори и в напреднала възраст. Каросерията не ръждясва, бензиновите двигатели са солидни маратонци. При дизелите често има проблеми с уплътнителите на инжекторите. Понякога се повреждат и турбокомпресорите – и сметката може да надхвърли 1000 лева. Ако превключването на предавките е тежко, това се дължи на повърхностната ръжда по небоядисания стоманен лост на трансмисията. Типично износване при малките автомобили: пробити от ръжда крайни ауспухови гърнета заради честите пътувания на къси разстояния.

Ауспухово гърне: рядко издържа повече от 5 години. Проблем, познат от много малки автомобили, които често се карат на къси разстояния

Ръждата по носачите на нашия тестови автомобил от 2005 г. е безобидна

Още по темата

Card image cap
Mitsubishi Pajero: проблемното дете

18
дек.
2017

Цените на позастарелите дизелови всъдеходи в момента спадат главоломно. Това обаче съвсем не означава, че е добре да купите слепешката Pajero на старо...

Card image cap
Opel Astra J: чудесна и като употребяван автомобил

25
дек.
2015

С четвъртото поколение на компактния бестселър Opel се завърна при старите добродетели. А сега, когато наследникът вече е на пазара, падат и цените

Card image cap
Автомобили без загуба на стойност: Alfa Romeo 33 S 16V Permanent 4

2
февр.
2017

Компактната Alfa вече е рядкост. И цените се покачват