Ford Fiesta на старо: добрите неща не са непременно скъпи


9
авг.
2019

ПОТЪРСЕТЕ В GOOGLE „коли за начинаещи“ и вижте резултатите, които ще се появят. Със сигурност там някъде в челото ще е и Ford Fiesta, наричана с любов от притежателите си FoFi. Бързо става ясно защо новите притежатели на шофьорски книжки избират за автомобил малката кола от Кьолн: FoFi е постоянна величина в своя сегмент от 1976 г., счита се за изгодна, солидна и лесна за поддържане. Така или иначе Ford се цели в младите клиенти с дизайна на произвежданото между 2008 и 2017 г. поколение JA8. За нашия тест на употребявани автомобили сме избрали базовия бензинов мотор с 60 к.с., година на производство 2011 г. Младите едва ли имат големи претенции относно пробега. 1,25-литровият 4-цилиндров мотор е приятен, спокойно работещ модерен агрегат, който разгръща мощността си равномерно. Принципно модерните мотори с намален работен обем не се справят толкова добре. Гледаме отдолу – двигателят и трансмисията са сухи.

Климатична система и аудиосистема с Aux букса и управление от волана – част от пакета Cool & Sound

По-мощната версия на двигателя (82 к.с.) ни е позната от продължителния тест на AUTO BILD. Задвижването не показа никакви слабости или проблеми дори и след 100 000 километра. Нямахме никакви забележки и по отношение на окачването и спирачките. Като цяло Fiesta ни направи солидно впечатление. И въпреки малко стегнатото си окачване моделът от Кьолн преодолява и дълги разстояния, без да измъчва своите пасажери. Много от употребяваните автомобили Fiesta са – както и нашият екземпляр с пет врати – доста семпло оборудвани. С оглед на познатите ни проблеми с електрониката (виж слабите места) това всъщност се оказва предимство. Глупава случайност: по време на тестовото шофиране охладителната течност завря в режим на движение „тръгни-спри“. Моторчето на вентилатора не се включваше, което вероятно се дължеше на дефектен датчик.

Жертва на дизайна – ограниченият обзор назад

Особено изнервящо бе това, че дигиталният индикатор на температурата на охладителната течност не показваше нищо обезпокоително. Първо се появи бял пушек, който излизаше отпред от капака и който ни сигнализира, че има проблем с температурата. Тестовият автомобил е втора ръка и за него се дава една година гаранция от търговеца. Супер, но пък цената от 10000 лева ни се струва малко висока. Предстои ремонт на доста неща по поддръжката. Спирачните дискове няма да минат следващия преглед, а последната смяна на моторното масло е била „само“ преди две години, но през тези 24 месеца нашата Fiesta е изминала пробег от над 40 000 километра. Най-късно след 20 000 километра е трябвало маслото да бъде сменено. В това отношение показаният от нас модел не е изключение. При втората Fiesta, която преди това огледахме, смяната на моторното масло също бе просрочена и нивото му бе под минимума. Като цяло малките автомобили втора ръка не се славят с добра поддръжка. Затова при търсене винаги проверявайте сервизната книжка. С това ще се справят и начинаещите шофьори.

ПРИНЦИПНО СОЛИДЕН, НО НЕВИНАГИ ДОБРЕ ПОДДЪРЖАН

Седмото поколение на Fiesta не притежава сериозни слабости. Ако все пак има проблеми, то те засягат електрониката. В продължителния тест на AUTO BILD сутрин често се налагаше да даваме ток на Fiesta-та, тъй като скрит консуматор е изтощил акумулатора през нощта. Ако аудиосистемата работи през Аux кабела например. А при тестовия автомобил охладителната течност често загряваше, тъй като един от превключвателите на вентилатора бе дефектен. Дигиталната индикация за температурата оставаше коварно непроменена и показваше нормални стойности. Проблемна се оказа и недостатъчно добрата поддръжка от страна на притежателя. При проверка на маслото три пъти се оказа, че смяната е просрочена и нивото е спаднало.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Две нови студии от Volvo: XC40 и XC90

23
авг.
2016

Шведите от Volvo отново ни показват ръбести модели – дизайнът на новите студии е изчистен. Разгледахме по-подробно бъдещото поколение на серията модели 40

Card image cap
Спортният Yaris ще се казва GRMN

21
февр.
2017

Японският хотхеч ще използва 1,8-литров двигател с компресор и 210 конски сили