Новини » Ford F-Series Super Duty дебютира с нов 6,8-литров V8 агрегат

Ford F-Series Super Duty дебютира с нов 6,8-литров V8 агрегат

0410
2022

Фокусът е върху телематиката и офроуд-способностите

Когато Ford представи през 2021 г. новия F-150, освен техническите нововъведения акцентът бе насочен към външния вид – макар и не чак  променен, той все пак бе нов и различен от този на предшественика. Сега с пускането на F-Series Super Duty през 2023 г. Ford има същите планове.

С изключение на обновената решетка и по-наточените фарове, по екстериора няма много промени. В интериора дизайнерите са проявили същата сдържаност, като основните неща са запазени. Има обаче нов волан, а по желание можете да поръчате и 12-инчов дисплей за уредите.

Както и в случая с F-150 най-големите обновления се намират под капака. Първо има нов 6,8-литров V8 агрегат. Той е базиран на 7,3-литровия Godzilla-V8 двигател и Ford обещават увеличение на максималния въртящ момент в диапазона на ниските обороти в сравнение с предишния 6,2-литров агрегат.

Ако предпочитате дизелови мотори, това не е проблем – можете да вземете 6,7-литровия PowerStroke.

Гамата от моторизации обхваща общо четири двигателя – всички комбинирани с 10-степенна автоматична трансмисия. Двойното задвижване вече не е доплащаща се екстра. Ford обаче засега не дава информация относно мощността, разхода, полезния или прикачения товар.

Сред обновленията има нов Head-up-дисплей. Нова е и системата  ProPower Onboard, която се предлага само с мощност 2,0 киловата (както и при F-150 без хибридно задвижване), но е незаменим помощник на къмпинга или строителната площадка.

Апропо къмпингуване: Ford предлагат още технологии, които улесняват тегленето на ремарке. Например подобрен асистент Pro Trailer Backup Assist с името Pro Trailer Hitch Assist. С натискане на бутон Super Duty е в състояние да позиционира ремаркето така, че за вас да остане само да го откачите.

Допълнителен асистент за мъртвата зона ще направи тегленето на ремарке по-сигурно. Освен това в бъдеще навигационната система ще взема предвид размерите на ремаркето и ще предлага маршрути, които да позволяват транспортирането на широки и високи товари.

Офроуд-способностите на Super Duty също са усъвършенствани. Ford са установили, че хардкор F-Serie доминира там, където е доста мръсно и трудно – например в мините, строителните площадки и в гората. Като опция сега се предлага пакетът Tremor Offroad, освен това за клиентите на разположение са нов XL Offroad-пакет, включващ  33-цолови гуми, блокаж на задния диференциал и защита на дъното на автомобила, както и преработен преден спойлер за по-голям клиренс и по-голяма дълбочина на газене.

Super Duty ще се предлага само с двигатели с вътрешно горене  – засега Ford няма да оборудва любимия си пикап с BlueCruise. Редица технологии ще направят значително по-лесно използването на модела като „работен кон” извън пътя.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин