Много нови неща при фейслифта на пикапа F-150: моделът ще може да се движи автономно, ще получи нова инфотейнмънт система и хибридно задвижване. AUTO BILD hat die Infos.
Ford направи обстоен фейслифт на F-150. При това само малка част от него се пада на външния вид. Нов дизайн на фаровете, опционални напълно LED светлини, преработен преден капак с Power-Domes, нови брони и единадесет различна дизайна на радиаторната решетка би трябвало да са достатъчни. За да направят пикапа по-икономичен, американците са намалили въздушното съпротивление.
Изцяло обновен е интериорът. В него има огромен 12-инчов дисплей за инфотейнмънт системата, който може да се разделя. Така например можете да изобразявате една до друга навигационната карта и плейлистата. Големият монитор се предлага всъщност само в по-високите нива на оборудване, като серийният дисплей е 8-инчов тъчскрийн.
Сега и скоростомерът на фейслифта на F-150 е дигитален и притежава специална графика и анимация за пикапа. Софтуерът на инфотейнмънт системата е актуалната система Sync 4 на Ford. Системата може да се управлява чрез гласови команди, предлага трафик информация в реално време и собствени приложения като Ford+Alexa и се ъпдейтва безжично. Смартфоните могат да се интегрират посредством Apple CarPlay и Android Auto. Посредством приложението FordPass притежателите на F-150 могат да заключват автомобила си чрез смартфон, да включват отделно фаровете, за да осветяват определени зони, както и да се задейства аларма, ако някой иска да открадне ремаркето.
F-150 може да се движи автономно
Особено интересна е една от новите асистиращи системи за водача: от края на 2021 г. в Северна Америка F-150 ще може да се движи автономно на някои магистрали в Щатите. На тези участъци водачът ще може да махне ръцете си от волана, но все пак ще трябв ада следи трафика. Фейслифтът на модела ще се появи с интегриран генератор. При бензиновите двигатели той ще бъде с мощност 2 кВт., при хибридната версия 2,4 кВт. или 7,2 кВт. срещу доплащане. В кабината ще разполагате с контакти за 120 волта и 20 ампера – също и в страничната част на товарната повърхност. Генераторът може да бъде използван по време на движение например за зареждане на батерии.
За първи път като хибрид
Изцяло ново е хибридното задвижване. То включва 3,5-литров V6 двигател с електромотор с 48 к.с. и 10-степенна автоматична трансмисия. Батерията е с капацитет от 1,5 кВтч. Засега от Ford не посочват информация за мощността, но обещават, че пикапът ще е в състояние да тегли до 5,4 тона и с едно зареждане на резервоара ще може да измине до 1100 километра. Освен това в хибридната си версия F-150 разполага със специални режими, например за теглене. Ще продължи да има конвенционални V6-двигатели с различни степени на мощността. Пазарният старт на Ford F-150 ще бъде през есента, а от Ford все още не дават информация за цените.