Ford Explorer: нито еко, нито логичен – но е страхотен! (ТЕСТ)


23
окт.
2020

Удоволствието, което човек си доставя, го поддържа млад. По тази логика Ford Explorer е сред най-добрите средства за подмладяване на нашето време. Относно рисковете и страничните въздействия трябва да попитате вашия банкер. Както и вашата екологична съвест.
Първата среща с Plug-in хибрида от Щатите (произвежда се в Чикаго) ни изненадва. Изглежда доста по-атлетичен, отколкото е! При качването става ясно: техническите данни не лъжат. На предните седалки можете да се возите толкова спокойно, че веднага ще повярвате на щедрите размери от 5,05 метра дължина, 2 метра широчина и 1,78 метра височина. Дори електрически регулиращият се трети ред седалки предлага доста прилично място за пътуване. Единствено височината на седалките (на третия ред) е малко ниска за възрастни пасажери.

Пълен комплект: дигитални уреди, монитор в стил таблет, голям брой асистенти и пълна свързаност

И след като започнахме да мрънкаме: качването на най-задните седалки е доста трудно, а средното място на втория ред не се регулира, иначе доброто качество на материалите се влошава в долната част на кокпита. Управлението чрез гласови команди и допир е добро, макар и не перфектно. Връщаме се обаче към удоволствието. Разполагащата с 457 к.с. комбинация от 3-литров V6 бензинов агрегат, електрическа машина със 75 кВт, батерия с капацитет от 13,6 кВтч и 10-степенна автоматична трансмисия функционира превъзходно. 2,5-тонният колос се устремява вихрено напред и вдига максимално темпо от 230 км/ч.

Достатъчно пространство: дори за хора с ръст от 1,97 метра не е тясно на втория ред седалки

По междуградските пътища изобщо не ви се налага да се замисляте – просто изпреварвате, като ви помага максималният въртящ момент от 825 Нм. Естествено Explorer не е спортен майстор на завоите – форматът му, комфортната му настройка на окачването и индиректното управление предполагат спокойно пътуване. Внушителният американец владее тази дисциплина много добре. Освен това може да измине около 40 километра изцяло на ток. Тогава максималната му скорост е 135 км/ч. Седем режима на движение (спортен до такъв за дълбок сняг) и четири електрически програми (автоматична, електрическа, без батерия и със зареждане на батерията) помагат на Plug-in модела с двойно задвижване да стигне навсякъде. Възможно е, но едва ли ще успеете да постигнете разход от порядъка на 3 л/100 км (данните на производителя). Ако се отдадете на удоволствието, спокойно можете да сложите цифрата 1 пред фабричната стойност. Иначе щедро оборудваният Ford струва поне 150 000 лв. Разговори с банката и съвестта? Налагат се.

Симпатично: четири ауспухови тръби, динамична линия на покрива, въпреки това вместимост на багажника до 2274 литра

Извод

Готин и комфортен – Explorer предизвиква симпатия, а мощното задвижване вдига настроението. Ford обаче е лаком и скъп.

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V6, турбо, ел.двигател Работен обем 3000 см3 Системна мощност 336 кВт (457 к.с.) при 5750 об/мин Макс. системен въртящ момент 825 Нм при 2500 об/мин Задвижване двойно/ 10-степ. автоматик Д/Ш/В 5049/2004-2285*/1778 мм Тегло (празен) 2466 кг Прикачен товар 2500 кг Багажник 40–2274 л 0–100 км/ч 6,0 сек Макс. скорост 230 км/ч Разход 3,1 л А98Н Емисии CO2 71 г/км Цена от 142 000 лв. (по данни за Германия)

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >