Ford Everest дебютира с V6-дизелов мотор на базата на пикапа

0203
2022

Ford представи напоследък голям брой нови продукти, а третото поколение на Everest вече ще се продава и на европейския пазар. Това е SUV, базиран на новия Ranger, предлага три реда седалки и се възползва от обновленията при пикапа.

Естествено стайлингът на модела е близък до този на Ranger. Предницата е почти идентична. След това каросерията продължава с по-дълги задни врати, които улесняват достъпа до втория ред седалки. Задните светлини са по-широки от тези на пикапа, а между тях е разположен широк надпис на модела върху задния капак.

Във вътрешното пространство на Ford има сериозни промени – Everest е оборудван с инфотейнмънт системата SYNC 4, като в долните нива на оборудване тъчскрийнът й е 10,1-инчов, а в по-скъпите – 12-инчов.  Същото е и положението с дигиталния комбиниран уред – той е 8 или 12,3-инчов.

Гамата на двигателите включва обичайните заподозрени. Топмоторизацията е 3,0-литров V6-турбодизелов агрегат. В зависимост от пазара обновеният Everest се предлага и с по-малък 2,0-литров дизелов мотор. Ако не харесвате двигателите със самовъзпламеняване, от 2023 г. ще може да си поръча SUV-а и с познатия ни 2,3-литров EcoBoost бензинов агрегат на Ford. В зависимост от моторизацията агрегатите са комбинирани или с 6-степенна механична скоростна кутия, или с 10-степенна автоматична трансмисия.

Ford рекламира дълбочината на газене от до 800 мм, а на покрива можете да натоварите неща с тегло до 350 кг. Освен това двигателният отсек предлага място за втори акумулатор, с която да зареждате допълнителното оборудване за офроуд на Everest.

Сред екстрите са 360-градусова камера и матрични LED-фарове, а също и адаптивен темпомат и асистент за запазване на пътната лента. Да, Everest е натъпкан с техника. Ford са монтирали и автоматичен асистент за избягване на препятствия с цел предотвратяване на сблъск, при положение, че задействането на спирачката не помага.

При такъв голям SUV бъдещите собственици все пак ще са радостни, че Everest може да паркира сам. А също и да излиза сам от паркоместа – благодарение на камерите и сензорите си. Системата за мъртвата зона поддържа ремарке с обща дължина от 10 метра и широчина от 2,4 метра.

Вариантът с двойно задвижване ще се появи на пазара още през тази година в нива на оборудване Sport, Titanium и Platinum. Моделът ще се появи и в Индия с името Endeavour. Френската армия използва лек тактически автомобил, базиран на второто поколение на Everest и носещ името Arquus Trapper VT4.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин