Ford Capri RS състезателна версия (1973)


30
юли
2018

При състезателната версия на RS е доста горещо: двигателят ръмжи, а автомобилът се чува далеч, преди да се е появил на хоизонта

Свързаната с Ford тунинг-фирма Cosworth представя през 1967 г. един от най-успешните състезателни двигатели: обозначение DFV, 262  Гран при надпревари, 155 победи. Опитът от разработката на DFV се влива в началото на 70-те години в разработката на двигателя на RS. Като база служи 3-литров Essex V6 мотор и така през 1973 г. се появява двигател с…


…415 к.с. Две цилиндрови глави от лек метал с по два горно разположени, задвижвани от ангренажен ремък разпределителни вала и четири директно задействащи се клапана на горивна камера, сухо смазване, впръсквателна уредба и електронно запалване. V6-агрегатът се стартира с подгряване, за да достигне работна температура. За оптималната мощност моторът е преместен с три сантиметра назад, а охлаждащата система за маслото и охладителната течност е монтирана отзад.

Отзад има и спойлер, чиято цел е по-голям натиск върху задвижващата ос.


280 км/ч вдига това Capri при 8000 оборота в минута (и ги поддържа). Пълната газ надвишава границата от 9000 об/мин.


Пред това арматурно табло са седели Йохен Мас, Джаки Стюърт, Ники Лауда и много други: със състезателната версия на RS Ford привлича пилоти от висок клас в началото на 70-те години. И това е необходимо…

 

…тъй като ако седите на това работно място, трябва да сте наясно, какво правите. Важен елемент: пожарогасителят.

Този модел за сезона на 1974 в Германския шампионат днес е част от колекцията на Ford в Кьолн.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >