Ford Capri – 50 години култ!


2
юли
2020

КОГАТО ЧОВЕК СТАВА НА 50, трябва да празнува здраво. Можеш да вдигаш шум, да трещиш, да „пиеш“ яко – все едно няма да има утре. Това за пиенето в нашия случай е 15 литра А 98 Н. Happy Birthday, Ford Capri! Връщаме се обратно в 1969 г., в Summer of 69, и ще заявим заедно с Браян Адамс: това бяха най-хубавите дни от живота ми. Тъй като тогава имахме яки бицепси, а за целта дори не трябваше да ходим във фитнеса, а бе достатъчно да караме Capri. Не искаме сега да хленчим, но все пак отбелязваме: една обиколка на Кьолн, един ден въртене на „геврека“ и ризата започва да ти отеснява в ръкавите. Логично се питаш: как по дяволите са издържали хората преди? Не във всяка кола е работил як V6 двигател.

Радио? Това е за водачи на 3-цилиндрови автомобили. Тук гледаме към шест уреда и се наслаждаваме на звука на греха

Когато Capri се е появил в шоурумовете през февруари 69, народът започнал да се шегува: голяма уста, а зад нея нищо! От Ford действително са предлагали 1300-кубиков Capri със смешните 50 к.с. – струваше 6995 германски марки, но вдигаше само 133 км/ч, а когато най-после вдигнеше 100 (след 22,7 секунди), ви се струваше, че е изминала цяла вечност.

2,6-литров V6 агрегат, механичeн инжекцион Kugelfischer. Ако тук нещо се повреди, хората от Ford викат някой пенсиониран бивш механик

Сега за рождения ден караме версията RS от 1972 г. с 2,6-литров V6 двигател и 150 к.с., за да сме наясно: оранжев лак, но черен капак (добре е срещу отблясъци от слънцето!) с „мощна издутина“, под която инженерите са поставили 6-цилиндровия агрегат с инжекцион Kugelfischer.

Жалко, че тази снимка предизвиква носталгия: RS трещи пред Северинсторбург

70-годишните вече „дядовци“ се връщат от пенсия и могат да го настроят „по усет“. При нашия екземпляр отпред мирише яко на бензин, а отзад излизат искрите на радостта; черните твърди частици залепват по лака над ауспуховите тръби вляво и вдясно. Вижда се добре, защото: брони? Спестили са си ги. Затова пък има двойни фарове, смъкващо каросерията спортно окачване, волан с три лъча, превъзходни седалки, които са с нова тапицерия, а тъй като оригиналната кордова тъкан не може да се намери, са взели такава за панталони и са я прекроили. Така управляваме FORD – и изобщо не ни се прибира. До стойката за велосипеди стоят трима души, облечени в оранжево като нашия Capri, единият от тях си спомня: „Имал съм два такива – единия с 1300-кубиков, другия с 1700-кубиков двигател.“ Очите му блестят, когато говори за първоначалните 50 и по-късните 75 к.с.

Спортен волан с три лъча, два големи кръгли уреда – през 70-те години с това си е King of Kotelett

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >