2022
Преди появяването на Mustang имиджът на Ford не се свързва с компаниите, които адресират продукцията си към младежката и спортно настроена клиентела, но с след неговия дебют през 1964 г. това положение се променя завинаги. Именно успехът на компактния и достъпен спортен автомобил, тиражиран в милиони бройки, вдъхновява Ford при създаването на негов европейски аналог. Така през 1965 г., само година след успешната премиера на Mustang, стартира така нареченият “Project Colt”, който трябва да обогати първо британския, а след това и останалите западноевропейски пазари с ефектен и в същото време масов спортен автомобил.
По това време единственият подобен модел, предлаган от Ford във Великобритания, е Cortina Lotus, което вдъхва увереност на местния филиал, че лансирането на изцяло нов и чистокръвен спортен автомобил на континента ще има същия успех, както Mustang в САЩ.
Първите идейни проекти по програмата “Project Colt” са завършени през 1965 г., а окончателният вариант е избран през юли 1966 г., когато стартира и официалната подготовка на серийното производство. Целият проект поглъща 20 милиона британски паунда и предвижда лансирането на първите серийни образци да стане през втората половина на 1968 г.
През ноември 1967 г. е направена официалната регистрация на името, но тъй като Colt вече е запазена марка на Mitsubishi, е взето решение новия спортен фастбек да бъде наречен Capri. В серийния модел са използвани много детайли и агрегати от вече съществуващи модели на Ford, като например 1,3-литровите двигатели, които са от Mk I Escort, 1,6-литровите (Cortina) и двулитровите (Corsair), докато скоростните кутии при всички изпълнения са от Ford Cortina.
Официалното представяне на Capri е направено в Бон, Западна Германия на 21 януари 1969 г., а три дни по-късно той е показан и на автосалона в Брюксел. Производството на модела обаче започва още през ноември 1968 г. в Хейлууд, близо до Ливърпуул, с което се цели най-късно до 5 февруари следващата година всеки дилър на Ford да има поне един автомобил в своя шоурум. През следващите две десетилетия повече от два милиона души в Европа и Америка стават собственици на този ефектен спортен автомобил. Достатъчно показателен е фактът, че цели единадесет години след своя дебют Capri се задържа в първата десетка по продажби във Великобритания.
Моделът с най-малък двигател е Capri 1300 L. През март 1969 г. е представен 2000 GT XLR, който е снабден с двигател V4 от Ford Corsair, а година по-късно дебютира и версията 3000 GT с двигател V6. Освен че е най-бързият автомобил, предлаган от британския филиал на Ford, Capri 3000 GT вече достига мощност от 140 к.с., а външно се отличава с двете двойки кръгли фарове и хромирания акцент, наподобяващ хокеен стик, който подчертава профила на колата.
През септември 1972 г. Capri е подложен на фейслифт, който е само една от общо 150-те технически и козметични промени, нанесени в неговата конструкция. Фаровете са уголемени, а мигачите са монтирани в предната броня, комбинираните стоп-светлини също са изцяло променени.
През 1974 г. Capri е заменен от своя изцяло променен наследник, наречен просто Capri II.