2024
Това не е първият път, когато производител на превозни средства връща живот на емблематично име и го пренася в новия свят. Renault върна R5 в началото на годината, Lancia планира завръщането на Delta, а Opel иска да пусне отново Manta.
Ford също се включва в играта и връща едно легендарно име: Capri. Емблематичното спортно Coupe се появява на пазара в края на 60-те години на миналия век, но новото издание има общо със старото само по името. Защото подобно на електрическия Mustang, Capri ще бъде електрически кросоувър.
Базова цена на нивото на ID.5
Не само технически, но и по отношение на цената, Capri е базиран на своя платформен събрат VW ID.5. При пускането на пазара първоначално ще има две версии, една със задно задвижване и една със задвижване на четирите колела. Цените започват от 51 950 евро за варианта със задно задвижване и 55 950 евро за версията със задвижване на четирите колела. В началото на 2025 г. Ford ще пусне базова версия с по-малка батерия, която ще стартира от 44 950 евро.
Семпъл дизайн без излишна украса
Визуално новият Capri следва свой собствен път, но отчасти цитира предишни поколения на модела. По принцип дизайнът е много семпъл, няма силни изразени ъгли или ръбове. Отпред непрекъснатият елемент на решетката с интегрирани фарове напомня за миналото, светлинната графика на четирите фара пък цитира Capri MK 3 от 1978 г.
В профил новият Capri няма много общо с оригиналния модел, но притежава емблематичната линия на прозорците. Линията на покрива е типична за SUV-Coupe: леко наклонена към задната част, но достатъчно висока до втория ред, за да предложи на пътниците достатъчно място за главите. В допълнение, дизайнът позволява елиминирането на спойлер на покрива, което допълнително допринася за редуцирания външен вид. Размерите на джантите варират между 19 и 21 инча, винаги затворени като аеродинамични джанти и с три различни дизайна – единият от които напомня за ранните модели на AMG.
Шест различни екстериорни цвята за Capri
Предлагат се общо шест различни цвята на екстериора. Три от тях са специални, най-вече заради имената си: жълтият цвят се нарича „Vivid Yellow“, има и „Lucid Red“, а впечатляващото синьо се нарича „Blue My Mind“.
По отношение на размерите Capri е дълъг 4,63 метра и е в същата лига като Cupra Tavascan. Широчината на Ford е 1,87 метра, а височината – 1,63 метра, подобаващо за кросоувър.
Новият Capri използва MEB-платформата на VW
Стигаме до задвижването. За разлика от класиката, новият Capri е електрически автомобил. Данните за мощността се доближават подозрително до тези на VW. Което не е изненадващо, защото Capri също използва базата на MEB от Волфсбург. Първоначално ще има две задвижвания, едно с 286 к.с. и задно задвижване, както и вариант със задвижване на четирите колела с общо 340 к.с.
Мощността е достатъчна за ускоряване от нула до 100 км/ч за 6,4 или 5,3 секунди, с максимално темпо от 180 км/ч и за двата модела. При внимателно шофиране трябва да разполагате с пробег по WLTP от до 627 километра.
Това става възможно благодарение на два капацитета батерии със 77 и 79 киловатчаса. Зареждането може да се извърши с максимум 185 кВт. – не е рекордна стойност, но достатъчно, за да заредите от 10 до 80 процента за 26 минути. Друга версия с батерия с капацитет от 52 кВтч. батерия и малко по-малък пробег ще се появи по-късно, като тази версия ще бъде значително по-евтина.
Практично вътрешно пространство с много поставки за съхранение
Всеки, който погледне интериора, неминуемо ще си припомни електрическия Explorer: с изключение на някои детайли, двата модела са идентични. Нов е само воланът с перфориран долен лъч на базата на стария Capri.
Преди всичко новият Capri иска да печели точки с практичните си функции в кокпита. Акцентът е централният екран, който може да се завърта на 30 градуса и зад който е скрито отделение за съхранение. Но това не е единственото място, където могат да се съхраняват различни неща: цялата централна конзола може да бъде проектирана гъвкаво, а поставките за чаши могат лесно да се отстраняват и преместват. Разделителят за пространството в 17-литровото отделение за съхранение служи и като стъргалка за лед. Гениално!
Дори високите хора имат достатъчно място отзад
Capri предлага не само много технологии, но и пространство. Няма да се чувствате притеснено на първия ред или на задната седалка. Ако се монтира опционалният панорамен покрив, пространството за главите отзад малко намалява – но хора с ръст 1,90 метра все още не допират тавана.
В багажника има достатъчно място за багаж. Отзад могат да се съберат между 622 и 1510 литра, в зависимост от това дали задната седалка е вдигната или сгъната. Ако Capri не е натоварен до покрива, в конфигурацията с пет места отзад се побират 567 литра.
ИЗВОД
Себастиан Фримел
Каквото и да си мислите по отношение на факта, че едно емблематично име се завръща под формата на електрическа кола, новият Ford Capri впечатлява със своя семпъл дизайн и ретро елементи, както и с голяма практичност. Това обаче трябва да се докаже в ежедневието.


