Нашите съвети » Употребяван автомобил Ford C-Max: откажете се от автоматика с два съединителя

Употребяван автомобил Ford C-Max: откажете се от автоматика с два съединителя

2308
2022

ГОРЧИВО ХАПЧЕ ЗА ТАТКОВЦИ! Когато в семейството се появи наследник, някой определено трябва да си тръгне: най-често това е двуместният спортен автомобил на бащата. Недейте да страдате – утехата се нарича C-Max и идва от Ford. В сравнение с други семейни ванове от компактния сегмент моделът от Кьолн залага на директно управление и комфортно окачване. Най-доброто: мама и наследникът няма да забележат това, тъй като C-Max се справя добре както с лоши пътища, така и с желанието на таткото за динамика. Недостатъкът: полезният товар и вместимостта на багажника не са особено щедри, особено при изправена задна облегалка. Тъй като задните седалки могат да се демонтират изцяло, ванът побира максимум 1800 литра – доста впечатляващо за модел с дължина от 4,40 метра!

Разпръснатите превключватели затрудняват управлението на кокпита. Подобрение има след фейслифта през 2015 г.

Нашият тестови автомобил е оборудван с големия дизелов двигател с малката степен на мощността. 140 к.с. и 320 Нм осигуряват солидна тяга. Освен това двигателят със самовъзпламеняване работи култивирано и е добре шумоизолиран. Още по-голямо удоволствие задвижването доставя с механичната 6-степенна скоростна кутия, която превключва прецизно и стегнато. А който държи на икономичността, може да придвижва 2-литровия дизелов мотор и с разход от под 6 л/100 км. Не толкова приятно е управлението на кокпита с големия брой разпръснати превключватели. Ако не мислите, че ще се справите, трябва да се насочите към фейслифта на модела (от средата на 2015 г.). С малкия бензинов двигател и пробези от около 100 000 километра те също се предлагат за около 20 000 лв., като притежават доста по-прегледен кокпит, при който управлението е значително по-интуитивно.

До 1,5 тона може да тегли C-Max

Ако не ви се дават много пари, то разгледайте по-старите модели – не е проблем, тъй като второто поколение на C-Max се произвежда между 2010 и 2019 г. При по-старите екземпляри обаче има скърцане от окачването (биалетки/стабилизиращи щанги/носачи). През 2014 г. точно същият C-Max премина продължителния тест на AUTO BILD на 100 000 километра. Накрая оценката му бе само 4-.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА FORD C-MAX

По същество се дължеше на проблеми с електрониката като дефект на инфотейнмънт системата или повредени букси. Главоболия има и с електрониката, които възникваха и при други модели на Ford в продължителните тестове на AUTO BILD по онова време. Не се плашете – като цяло хардуерът на C-Max е солиден.

ОТКАЖЕТЕ СЕ ОТ АВТОМАТИЧНАТА ТРАНСМИСИЯ С ДВА СЪЕДИНИТЕЛЯ

Автоматичната трансмисия с два съединителя на Ford не е от най-издръжливите. Понякога проблемите се появяват доста рано. Нашият тестови автомобил нямаше проблеми при превключването и като цяло работеше съвсем добре. По-сериозен и издръжлив кандидат е автоматичната предавателна кутия с 6 предавки, предлагана за C-Max от 2015 г., която понася големия въртящ момент на 2-литровия дизелов мотор.

Качеството на лаковото покритие
Архивна снимка: средната колона на автомобил на същата възраст. Тук лакът на места направо липсва.

Пружини и амортисьори
Сериозно износване заради теглене на ремарке и нерядко претоварване.

Течове на масло от задвижването
Още по време на първия технически преглед след три години проверяващите се оплакват от течове.

Автоматична трансмисия с два съединителя
С лоша конструкция: смяната на филтъра не е възможна без разглобяване.

Технически данни

Двигател 4 цил./отпред напречно
Клапани/разпр. валове 4/2
Работен обем 1997 см³
Мощност 103 кВт (140 к.с.) при 3750 об/мин
Въртящ момент 320 Нм при 1750 об/мин
Макс. скорост 200 км/ч
0–100 км/ч 10,1 сек
Резервоар/Гориво 60 л/дизел
Трансмисия/Задвижване 6-степ. DSG/предно
Д/Ш/В 4380/1828/1626 мм
Товарен обем 471-1723 л

Смяната на ангренажния ремък става след 200 000 километра или на всеки десет години

Извод

Предвидимите дефекти и голямата популярност осигуряват на C-Max високи цени като потребяван. За цена от 20 000 лв. хитроумният ван не трябва да oстарее толкова, колкото и
Mercedes E-клас T-модел.

Още по темата

ƒ