Ford Bronco Raptor дебютира с над 400 коня, 10-степенен автоматик и 3-литров V6 битурбо


24
ян.
2022

Ford Bronco се радва на сериозен интерес, а сега дебютира и модификацията му Raptor, която трябва да увеличи търсенето в още по-голяма степен. Тя разполага с изцяло преработено окачване с по-голям ход, увеличен клиренс и по-широка следа – за да бъдат използвани адекватно всички 400+ конски сили под предния капак.

Джим Фарлей, главен изпълнителен директор на Ford, казва: „Вложихме цялата си страст и цялото си ноу-хау за Bronco и Raptor в разработката на тази „бегачка“ за пустинята. Тя не е само за шоу и не е за всеки – а за хора, които искат да се сблъскат с дивото.“

Огромната мощ идва не е от модифициран 2,7-литров V6, a oт 3-литров EcoBoost V6. Oт Ford не разкриват точни данни за показателите на задвижващия агрегат, но същият мотор се използва и в Explorer ST, където генерира 405 к.с. и максимален въртящ момент 563 Нм. Производителят посочва, че двигателят е със специални настройки за Raptor, както и с подобрен всмукателен тракт и интеркулери, а ауспуховата система е от типа Dual Multimode.

Единствената скоростна кутия е 10-степенна автоматична, при която можете да превключвате предавките от волана. Предаването на мощността става посредством по-големи полуоски отпред и отзад, комбинирани с мостове Dana от SUV-а Bronco DR Racing. 4х4-системата използва оптимизирана раздатъчна кутия и преработен режим Baja, който включва и антилаг.

Най-интересното в специалната модификация на Bronco oбаче е окачването – направено с подобрения от Hardcore състезателните серии Ultra4 Racing. Сред тях са вече споменатите мостове, както и система High-Performance Off-Road Stability Suspension (HOSS), която включва полуактивни амортисьори Fox. Сензори наблюдават височината при работата на окачването, както и пътните условия, за да адаптират амортисьорите в движение. Всичко това е комбинирано с усилена рама, по-стегнати амортисьори и специални носачи, разработка на Ford Performance.

В резултат на всички тези промени Bronco Raptor вече разполага с 33 см ход на окачването отпред и с 35,5 – отзад. Следата отзад е увеличена с 22 см, а благодарение на допълнителните опорни елементи по рамата, както и на усилените В- и С-колони Raptor се характеризира с 50 процента по-висока устойчивост на усукване. Миминалният клиренс е 33 см, а ако решите да ги използвате до краен предел, не бива да се притеснявате, тъй като за всички елементи отдолу има защитни плочи.

Клиентите могат да избират измежду два модела 17-цолови джанти с функция Beadlock, „обути“ в 37-цолови гуми BFGoodrich. Новите колела, както и раздувките на калниците правят Bronco с 25 см по-широк. Кормилната система също е модифицирана – с по-як гребен на рейката и с усилени накрайници. Раздутите калници не са единствената промяна по екстериора – специфични за Raptor са също облицовките отстрани, както и предният капак. В пакета влизат и декорации за вратите, както и Raptor радиаторна решетка с характерния надпис Ford. В оптичните подобрения влизат още нови дневни светлини и броня Ford Performance с интегрирани куки за теглене. Отвътре потентният SUV получава и по-дебел волан, подобрени седалки, специални опции по отношение на оборудването и др.

Към момента американците не дават информация за цената – но прекият конкурент на модела Jeep Wrangler Rubicon 392 с 470 к.с. в САЩ струва 75 000 долара, така че очакваме нещо около тази цифра. Поръчките за Bronco Raptor ще бъдат отворени през март 2022 – но към момента не се предвижда версия за Европа.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин