AUTO BILD България / Ford-ът, който стана заплаха за BMW M3!

Ford-ът, който стана заплаха за BMW M3!


27
авг.
2018

Човек не може да се докосне до легенда без сърцето му да се разтупти. Случаят с Ford Sierra RS Cosworth е именно такъв. Три десетилетия след пускането си на пазара Cossie остава рядък „уличен спортист“. Все пак от него са произведени едва 6000 бройки, а в Германия се движат само няколко дузини от модела.

Черният Cossie със спойлери е застанал пред мен като лош звяр от тъмната страна. Неговото гигантско антикрило е легендарно и се издига могъщо в центъра на задния капак. Преден спойлер, изработени на ръка „раздувки“ на калниците над алуминиевите джанти и дебелите прагове също са отличителни черти на спортната Sierra. Тя седи могъщо върху пътя, но е по-висока от очакваното. Мъничък ключ отваря автомобила с три врати. Разполагаш се върху седалки с добра странична опора, макар и не истински „корита“, които напомнят колко приятно е да седиш върху велур. За да издърпаш колана, трябва да се присегнеш много назад, тъй като В-колоната е разположена далеч зад облегалката. Типична за 80-те години е каросерията с две големи врати и огромен заден капак – подобна имаше и Passat B2, но малко хора я поръчваха. За задвижването се грижи 2-литров DOHC-двигател, който мобилизира 204 к.с. и гарантира максимална скорост 240 км/ч. С тези показатели Ford-ът се превръща в достоен конкурент на тогавашните „колоси“ BMW M3 (E30) и Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II!

Завъртаме контактния ключ и двигателят на Cosworth се събужда. След като позагряваме, на магистралата той демонстрира силата си: след 3000 об/мин допълнителният уред на централната конзола, показващ налягането на турбото Gаrrett, бързо „изстрелва“ стрелката си. Не, тук не говорим за „турбочук“, който директно те залепва за седалката, а по-скоро за плавно разгръщане на мощността. Турбото иска „развъртане“ – максималната мощност се достига при 6000 об/мин. Мощните дискови спирачки на всички колела „захапват“ здраво – дори и за днешните стандарти. ABS увеличава сигурността. Въпреки това ние се отнасяме много внимателно с нашия „старец“, купен наскоро от класическия отдел на Ford на пробег едва 85 000 км.

Cossie лежи стабилно и непоклатимо върху пътя. Фактът, че при бърза смяна на лентата окачването му леко „плува“, не е толкова притеснителен. Автомобилът се контролира лесно и не се плаши от острите завои. Дебелият кожен волан „ляга“ добре в ръцете, a „ръчкането“ на скоростния лост доставя невероятно удоволствие. Всъщност самият лост е малко дълъг, но това по никакъв начин не пречи на очарованието на този 32-годишен „спортяга“. Нетипичната каросерия с три врати прави колата още по-привлекателна. В сравнение със серийната Sierra, по нашата има 92 промени, което прави търсенето на резервни части още по-трудно. Имаме добри новини за тези, които „кътат“ RS Cosworth в гаража си – от 2012 досега цената на екзотиката се е вдигнала с близо 80 процента! Днес моделът с голямото антикрило в добро състояние струва над 62 000 лв.!

Технически данни на Ford Sierra RS Cosworth

4-цил., отпред надл. • турбо с интеркулер • 4 клапана на цил. • работен обем 1993 куб.см • макс. мощност 150 кВт (204 к.с.) при 6000 об/мин • макс. въртящ момент 276 Нм при 4500 об/мин • задно задвижване • 5-степ. ръчна трансмисия • независимо окачване на всички колела • дискови спирачки, отпред вентилирани • гуми 205/50 R 15 • Д/Ш/В 4459/1728/1376 мм • междуосие 2608 мм • тегло 1240 кг • обем на багажника 351–1465 л • обем на резервоара 65 л • полезен товар 460 кг • 0–100 км/ч за 6,8 сек • макс. скорост 240 км/ч • цена (1986): 48.420 марки, цена (2018) 64 300 лв. (съгл. Classic Data, състояние 2).

Още по темата

Card image cap
Opel Kadett LS (1968): да се срещнеш с първия си автомобил след 40 години!

9
авг.
2017

Веднага щом се качиш, всички навици и рефлекси се завръщат. Сякаш не са минали 40 години и безброй тестови автомобили

Card image cap
Тези красиви олдтаймери навършват 50 години – Opel Rekord C

8
мар.
2016

През 1966 година са създадени едни от най-въодушевяващите автомобили, от Alfa Romeo Spider до Pontiac GTO. Тази година тези красиви класики навършват 50 години!

Card image cap

В последния брой:

Архив >