2016
През 2013 г. Ford показа първите си разработки на автономно движещи се автомобили. Сега е ред на подобрен прототип, който също като своя предшественик е базиран на Fusion Hybrid (познат в Европа като Mondeo). Сред подобренията в сравнение с предшественика за по-тънки LiDAR-сензори (Light Detection And Ranging), от които сега ще има само два вместо четири в предишния модел. Подобрена е и изчислителната мощност на компютъра в багажника.
Двата LiDAR-сензора се намират в предните колони на Fusion. Те сканират площ с размерите на две футболни игрища. При това те установяват не само позицията, но и размерите и формата на обектите. Допълнително има три камери, които са разположени в нещо като дъги на покрива, както и на предното стъкло. Те разпознават, дали светофарът е червен или зелен. Освен това автомобилът е оборудван с радарни сензори, които предоставят допълнителни данни при лоша видимост.
Компютърът в багажника притежава изчислителна мощност на няколко High End персонални компютъра и за час има обмен на данни от един терабайт. За да осигурят захранване за всичко това инженерите са инсталирали високоволтовата батерия на Fusion Hybrid. Тъй като обаче количеството енергия в нея не е достатъчно, в бъдеще на борда ще има и допълнителен генератор. От Ford усилено ще работят над тези предизвикателства през следващите години. От 2021 г. американците искат да произвеждан серийно автономно движещи се автомобили. Не за обикновените водачи, а за фирми за мобилни услуги като Ride Sharing и Ride Hailing. Тези автомобили няма да имат педали и волани.