2022
Ford планира ново нареждане на картите – под мотото „Adventurous Spirit“ (приключенски дух) автомобилният производител иска да се позиционира наново. Стратегията е същевременно и обръщане към електрическата мобилност, което ще се изразява чрез бъдещите модели. Това означава, че Fiesta ще изчезне от пазара.
До края на юни 2023 малкият автомобил от Кьолн ще продължава да се произвежда, преди Fiesta и Fiesta ST след общо 47 години да излязат в пенсия. Още през пролетта на следващата година ще спре производството на моделите S-Max и Galaxy. От 2030 г. Ford възнамерява да произвежда само напълно електрически автомобили; а още през 2024 г. на пазара ще се появят три нови електрически модела.
Fiesta си отива, идва електрически кросоувър
До края на производството си Fiesta ще се прави само с пет врати. Поръчаните вече автомобили ще бъде произведени и ще бъдат доставени на клиентите. С края на Fiesta ще приключи и производството на двигатели с вътрешно горене в завода в Кьолн. 1-литровият бензинов мотор, който в момента се прави в Кьолн, вече ще слиза от конвейера в румънския завод на марката.
Краят на Fiesta означава същевременно и ново начало. Малкият автомобил си отива, а на негово място идва изцяло електрически модел – среден по размери кросоувър с пет места. Новият модел ще се произвежда от средата на 2023 г. в „Cologne Electrification Center“ (CEC) и на външен вид ще е ориентиран по Mach-E.
Моделите с двигатели с вътрешно горене Puma и Kuga ще продължат да бъдат предлагани от Ford, включително и Kuga Plug-in-хибрид и планирания за 2024 г. електрически вариант на Puma. До 2026 г. Ford планира да продаде над 600.000 електромобила в Европа.