2023
В петък Red Bull стана първият топотбор от Формула 1, представил новия си болид за сезон 2023 – но голямата новина, която беше поднесена на широката публика при премиерата на RB19 в Ню Йорк, всъщност беше тази за дългосрочното бъдеще на екипа: Red Bull ще да си партнира с Ford от 2026 г. – и така американският автомобилен гигант се завръща в най-престижния пистов шампионат на планетата след повече от 20 години отсъствие!
„Това е специален момент за нас и много вълнуващ за целия отбор. Още от първия ни контакт стана пределно ясно, че има естествено взаимодействие между нашите компании, така че сделкатс не беше трудна“, разкрива шефът на отбора на Red Bull Кристиан Хорнер. „Очакваме с нетърпение отварянето на тази нова страница“, коментира британецът, който потвърди, че B-отборът на Red Bull AlphaTauri също ще кара с двигатели на Ford от 2026 г.
Въпреки че Red Bull показва новия RB19 за първи път в петък в Ню Йорк в присъствието на Хорнер, световния шампион Макс Верстапен, както и на съотборника му Серхио Перес и на резервния пилот Даниел Рикиардо, представянето на болида остана в сянката на голямата новина за Ford.

Всъщност състезателната машина е със същата боя и брандинг като миналата година и промени отвън почти не личат – това надали е зарадвало феновете на „биковете“. Но тъй като на премиерата болидът беше по-скоро шоукар, нищо чудно Red Bull да представи нов окраска на първия тест в края на февруари в Бахрейн.
„Правилата са много твърди, но, разбира се, те включват всичко, което сме научили, и най-вече силните страни на RB18, нашия най-успешен болид за всички времена“, казва Хорнер. Световният шампион Макс Верстапен допълва: „Аз също виждам машината за първи път. Нашият брандинг е същият като преди няколко години, но постигнахме голям успех с него, така че защо да правим големи промени?“
Малка утеха за феновете е, че специално за трите състезания в САЩ (Маями, Остин и Лас Вегас) Red Bull ще се състезава със специална боя и дори обяви конкурс за дизайн на болида сред феновете. Именно тези три старта ще бъдат много важни за маркетинговото присъствие на Ford.
