Ford представи новата Fiesta


16
сеп.
2021

Ford представи днес за първи път новата Fiesta, отличаваща се с обновен уверен стил и пакет подобрени технологии, и задвижвана от усъвършенствани меки хибридни силови агрегати, които подготвят компактния хечбек за бъдещето по-добре от всякога.

Дързък, отличителен екстериор издига изразителния дизайн на Fiesta на следващо ниво, с повече присъствие на пътя и по-голямо разграничаване между вариантите в широката гама на модела. Всеки от вариантите Trend, Titanium, ST-Line и Active се възползва от уникални стилизиращи елементи редом с разширена гама екстериорни цветове, дизайни на джантите и тапицерии. Гамата Fiesta е разширена и с новите пакети за оборудване Vignale, които подчертават индивидуалността на Titanium, ST‑Line и Active с луксозни характеристики, в допълнение към силно специфичните варианти X.

Технологиите от най-ново поколение спомагат новата Fiesta да бъде по-добре оборудвана от всякога с цел интелигентно, свързано изживяване при шофиране. LED фаровете присъстват за пръв път при всички варианти на Fiesta, със съвременната технология Matrix LED, която предлага функцията Дълги светлини без заслепяване и може също да адаптира светлинния лъч за по-добра видимост при неблагоприятни условия. 1

Новата Fiesta въвежда също 12,3-инчов дигитален инструментален дисплей, който помага на водачите да бъдат информирани и допринася за спокойни пътувания. Предупреждение за локална опасност 1 и Предупреждение за грешна посока 1 присъстват за първи път при Fiesta заедно с набор от усъвършенствани технологии в помощ на водача.

Електрифицираните силови агрегати ще помогнат на водачите на новата Fiesta да спестят гориво и да намалят емисиите, като същевременно увеличат максимално забавлението зад волана. 48-волтовата мека хибридна технология Ford EcoBoost Hybrid спомага за оптимална икономия на гориво, като едновременно с това подобрява признатата динамика на задвижване на Fiesta с отзивчиво ускорение. Технологията работи съвместно с опционалната 7-степенна автоматична трансмисия Powershift на Ford за бърза, плавна смяна на предавките и най-удобното, вдъхващо увереност изживяване зад волана на Fiesta.

Ford представи днес и новата Fiesta ST, разработена от Ford Performance. „Горещият хечбек“ е усъвършенстван с нови Matrix LED предни фарове, нови, вътрешно разработени седалки Performance, спортни детайли в дизайна, включващи нова предна решетка в цвят Chrystaline Grey и впечатляваща опция за екстериорната боя Mean Green – както и 10% усилване на пиковия въртящ момент до 320 Нм.

„Да бъдем в крак с времето, за да задаваме нови стандарти за забавление при шофиране, технологии и ефективност, играе огромна роля за непреходния успех на Fiesta“, каза Ролант де Вард, Генерален мениджър пътнически автомобили, Ford Европа. „Новата Fiesta е още един голям скок напред за сегмента на компактните автомобили и предлага модел, който ще удовлетвори всеки начин на живот.“

Свеж дизайн, повече индивидуалност

Новата Fiesta е базирана на доказаната архитектура на платформата Ford B-Car – използвана и за компактния Ford Puma SUV – за да предостави редица практични и усъвършенствани варианти с три и пет врати и да предложи на всеки клиент Fiesta с характер, който отговаря на начина му на живот.

Новият стил на екстериора в цялата гама включва дизайн на предния капак, който увеличава височината на носовата част в съчетание с по-големи горни решетки. Емблематичният „син овал“ на Ford сега е поставен дръзко в центъра на решетката вместо на ръба на капака, което допринася за по-голямаразпознаваемост на пътя.

Новите стандартни LED фарове също допринасят за уверения, модерен стил на новата Fiesta с елегантен хоризонтален дизайн. В задната част стандартните светлини получават нови черни рамки за по-изтънчен външен вид, докато наличните задни LED светлини са завършени с външно покритие в цвят Premium Black.

Всяка от новитемодеификациина Fiesta има по-отличителна индивидуалност и уникален дизайн на предната част и радиаторната решетка, наред със знакови елементи от екстериорния и интериорния дизайн, които отразяват различния му характер.

Сериите Trend и Titanium се отличават с широка горна решетка със силни хоризонтални линии и силно гланцирана хромирана рамка, с отличителни странични въздушни отвори. Titanium също така разполага с хоризонтални ребра на горната решетка, завършени с горещо щампован хром, в съчетание с хромирани рамки на стъклата.

Моделът ST-Line, вдъхновен от Ford Performance, предлага по-спортен характер и е разпознаваем по новата си горна решетка с по-дълбоко разположение и структура на пчелна пита с гланцово черно покритие. Широките странични въздушни отвори са завършени в цвета на каросерията, а по-голямата долна решетка допринася за целеустремения външен вид.

Вдъхновеният от SUV-автомобилите вариант Active се отличава с по-солидни дизайнерски елементи, които изтъкват приключенския му характер. Широката горна решетка съдържа изразени вертикални линии, завършени в черен гланц, по-високи и по-изявени странични въздушни отвори, отразяващи по-високата, характерна за кросоувър стойка на Active.

Седем нови дизайна на алуминиевите джанти допълват новия дързък външен стил и два нови екстериорни цвята също са на разположение – BoundlessBlue и Beautiful Berry.

За най-високото ниво на дизайн и ексклузивност, наличните пакети Vignale за сериите Titanium, ST-Line и Active предоставят уникални характерни елементи, включително ексклузивни 17- и 18-инчови алуминиеви джанти, първокласни материали Sensico за седалките и матови интериорни декоративни елементи с ефект на карбонови влакна, в зависимост от модеификацията.

„Fiesta е компактен автомобил с истинска индивидуалност. Нейната забавна природа и качество винаги са били изразявани чрез нейния стил“, каза Амко Леенартс, директор Дизайн, Ford Европа. „За нашата нова Fiesta сме създали още по-отличителен характер за всеки от вариантите, така че нашите клиенти да могат да изберат версия, която отразява техния собствен стил и житейска нагласа.“

Силови агрегати за днешния и утрешния ден

Новата Fiesta предлага изтънчено, отзивчиво и икономично шофиране с гамата 48-волтови меки хибридни и бензинови двигатели EcoBoost.

Проектирани да намаляват експлоатационните разходи, като същевременно увеличават забавлението, което е в основата на привлекателността на Fiesta, моделите със силов агрегат EcoBoost Hybrid разполагат с вграден, задвижван с ремък стартер/генератор (BISG) вместо стандартния алтернатор. Това позволява възстановяване и съхраняване на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за да се зарежда 48-волтовата литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

BISG действа и като мотор, като се интегрира с двигателя и използва съхранената енергия, за да осигурява допълнителен въртящ момент и ускорениепри нормално шофиране, както и да управлява електрическите помощни системи на автомобила. Технологията може да рестартира двигателя само за 350 милисекунди, което позволява на системата Auto Start-Stop да изключва двигателя при движение по инерция до спиране със скорост под 25 км/ч, дори когато автомобилът е на предавка при натиснат педал на съединителя с цел още по-голяма икономия на гориво.

1,0-литровият двигател EcoBoost Hybrid на новата Fiesta се предлага с мощност 125 к.с. и 155 к.с., в комбинация с 6-степенна механична трансмисия. Разходът на гориво от 4,9 л/100 км и емисиите на CO2 от 111 г/км 2 по WLTP представляват подобрение с 5% в сравнение с нехибридния 1,0-литров двигател EcoBoost с мощност 125 к.с., като спестяването достига 10% при шофиране в града според данните на Ford.

EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. се предлага и със 7-степенна автоматична трансмисия Powershift с двоен съединител, осигуряваща плавна смяна на предавките за оптимизиран финес и разход на гориво от 5,2 л/100 км и 117 г/км CO2 по WLTP.

Трансмисията Powershift спомага да се поддържа двигателя с оптимални обороти с цел ефективност, както и да се позволи задействане на системата Auto Start-Stop при шофиране в градапод 12 км/ч, с цел подобрена икономия на гориво. Удоволствието от шофирането също е увеличено, като автоматичната трансмисия позволява тройно понижаване на предавката за по-бързо изпреварване, когато водачите се нуждаят от максимално ускорение.

1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford се предлага с мощност 100 к.с., със спецификации от 5,2 л/100 км и 118 г/км CO2 по WLTP. Подобно на варианта EcoBoost Hybrid, двигателят използва директно впръскване на горивото под високо налягане, двойно независими променливи фази на газоразпределение и аксиално изместване на коляновия вал за по-прецизна работа. Предлага се с 6-степенна механична трансмисия.

Завладяващите усещания зад волана на Fiesta могат да бъдат променяни с технологията за избираеми режими на шофиране – Normal, Sport и Eco Drive, която позволява на водачите да регулират реакциите на горивния дросел, системата ESC, контрола на сцеплението, както и времето за смяна на предавките при моделите с автоматична трансмисия, за да адаптират реакциите и динамиката спрямо условията на шофиране. Fiesta Active има също режими на шофиране Trail и Slippery.

Вдъхващи увереност, удобни, свързани технологии

Новата Fiesta въвежда технологии за шофиране, предназначени да увеличат комфорта, увереността и удобството на водачите и пътниците при различни условия от градско шофиране до пътуване по магистрала.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин