Ford планира Model E


1
юли
2016

Американският производител Ford иска да навакса с електрификацията на своята гама. От 2018 г. компанията планира да пусне компактна машина на ток, която вероятно ще се казва Model E. Ford запази това име още през 2013 г. за ужас на Tesla. Model Е трябва да дебютира в различни версии – като хибрид с Plug-in опция, както и като „чист“ електромобил с автономен пробег най-малко 300 километра. Подобна е и политиката на Hyundai по отношение на Ioniq. Също като новия Ford Ka, и Model E е замислен като глобален автомобил. Вероятно за неговото производство ще се грижи заводът на марката в Мексико.

Още по темата

Card image cap
Много дълга удължена версия

12
апр.
2016

Дългата версия на A8 ви е прекалено къса? Audi A8 L extended е по-дълго с 1 метър. Тоест луксозната лимузина има дължина от 6 метра!

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap
Докоснахме се до малкия SUV на Jaguar

14
юли
2017

Новият стартов SUV на Jaguar се казва Е-Pace и развива до 300 к.с.! Особено при инфотейнмънт системите с този модел британците наваксват сериозно, a АUTO BILD вече успя да се срещне с умаления F-Pace

Card image cap

В последния брой:

Архив >