2018
Две години след пазарния старт на Edge Ford направи фейслифт на SUV-а – със свежи промени по външността и модерна техника. Резултатът видяхме на автосалона в Детройт. Впечатление в предницата правят серийните LED-светлини и новата решетка на радиатора. Предният капак също е обновен – с по-силно изразени контури. Под задното стъкло има черна лайсна, която прави задницата на SUV-а доста по-интересна. Ford са оборудвали модела с доста асистиращи системи: SUV разполага със система за предупреждение от сблъсък, за мъртвата зона, за запазване на пътната лента, за автоматични дълги светлини и със система, която след сблъсък спира Edge. Базовият 2,0-литров бензинов мотор е по-мощен с 5 к.с. и сега разполага с 253 к.с.. Той ще може да се комбинира с нова автоматична трансмисия с 8 степени.
По отношение на вътрешното пространство на SUV-а от среден клас няма много промени: скоростомерът е разположен в средата между два монитора, а автомобилът от изложението бе оборудван с удобен мултифункционален волан. Макар и удобни, седалките можеха да предлагат още по-добра странична опора, за да са достатъчно комфортни и при пътуване на дълги разстояния. Изработката е много добра, а инфотейнмънт и навигационната система остават непроменени. Опционално се предлага аудиосистема с 12 високоговорителя от Bang&Olufsen. Впечатление в кокпита на Edge прави отсъствието на скоростен лост. От Ford са го заменили с въртящ се превключвател на централната конзола. Има и спортен режим, управляван от бутона „S“. Пасажерите на задната седалка разполагат с достатъчно пространство за краката.
Edge ще бъде първият SUV на Ford, който ще получи ST-версия. за целта познатият ни от актуалния модел 2,7-литров битурбо V6 агрегат е подложен на усъвършенстване: добавени са му 20 к.с. и сега мощността му е 340 к.с., а максималният въртящ момент – 515 Нм. Окачването е получило по-спортна настройка, а ST ще се предлага и с по-яко захапващи спирачки. Спортната външност ще се разпознава по новата задна броня с две ауспухови тръби и ниско разположени странични прагове. Най-впечатляваща е агресивната решетка на радиатора, която прилича на тази на Focus ST. За съжаление тази мощна версия ще бъде само за американските клиенти, тъй като Ford ще продължи да продава Edge в Европа само с дизелов мотор. Очаква се след фейслифта цените на модела малко да се повишат.