Ford губи по 130 хил. долара на продаден електромобил

3107
2024

Ford, подобно на много други производители на автомобили, искаше да дръпне напред при електромобилите и да стопи преднината на Tesla. В последните години марките с дълга история успяха да изградят съответните производствени мощности и да подготвят необходимите модели, но междувременно търсенето на модели на ток намаля драстично.

Ford публикува своите финансови резултати за изминалото тримесечие след затварянето на борсата в САЩ миналата сряда. Оборотът на гиганта се е вдигнал с над 6 процента до 47,8 милиарда долара, но печалбите са паднали от 1,92 на 1,83 милиарда долара, съобщава Handelsblatt. Според Wirtschaftswoche загубите от електрическите модели са основният проблем: при тях Ford регистрира загуба от 1,14 милиарда долара!

Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли описа звеното за електромобили като „най-голямата тежест за цялата компания“. Ford очаква то да генерира загуба до $5,5 милиарда за текущата година.

Wirtschaftswoche съобщава, че загубите през първото тримесечие на тази година са били в размер на 1,3 милиарда долара. Това съответства на минус от около 130 000 долара на продаден електромобил при 10 000 продадени бройки.

С оглед на тези данни, Ford признава, че заложената през 2021 г. цел компанията да продава само електрически модели в Европа до 2030 г., е в процес на преразглеждане. Мартин Зандер, шеф на Ford Европа, още през май разкри, че стратегията за електрификацията вече била поставена под въпрос.

Високи разходи за батерии и неясно законодателство  

Сега Марин Джая, ръководител на звеното за електромобили, потвърди пред Autocar, че несигурността била причинена от високите цени на батериите, неясните промени в законодателството и програмите за финансиране. Това ще принуди Ford да продължи да разчита на хибридни задвижвания, както и на модели само с ДВГ.

Говорител на Ford потвърди пред „Wirtschaftswoche“: „Тъй като продажбите на електрически автомобили в Европа не растат, смятаме, че трябва да продължим да предлагаме на нашите клиенти модели на двигатели с вътрешно горене и хибриди след 2030 г.“ Ford щял да наблюдава внимателно регулаторните промени на Стария континент и да адаптира стратегията си спрямо тях при необходимост.

Електромобилите водят до загуби за VW, Ford и компания

Ford, както и други американски автомобилни компании започнаха да настигат Tesla по време на пандемията. Междувременно обаче интересът на купувачите към електромобилите понамаля – и така бизнесът с модели на ток доведе до сериозни проблеми при голям брой компании. Volkswagen също изпитва затруднения и вече е отложил производството на нови модели на ток, пише Manager Magazin.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин