Focus ST срещу Octavia RS: кой е по-добрият спортист за всекидневието?

1805
2021

ТАКА СЕ УПРАВЛЯВАТ: FOCUS Е С ПО-ЯК ЗВУК

Определено може да се каже, че ST играе с достойнство ролята на наследник на RS – установяваме го след стартиране на двигателя. Със силен тътен и парадиране Focus привлича погледите. Най-после звук, генериран от двигател с голям обем и спортна ауспухова уредба. Прави ни любопитни да очакваме нещо повече. Octavia е на противоположния полюс. Нейният TSI мотор работи тихо като шевна машина. За подходящия чар са привлечени високоговорители, от които излиза звук, подобен на прахосмукачка с проблем в лагерите. Направо истинска обида за спортните водачи. Все пак 2-литровият агрегат си върши работата добре, като си партнира умело със 7-степенна DSG трансмисия, придвижвайки Octavia уверено напред. Управлението е прецизно, без да бъде нервно. На висока скорост в завоите окачването отговаря с разумно недозавиване. Отнемате газта и се връщате в правия път. Серийните адаптивни амортисьори се представят убедително. Те предлагат широк диапазон между комфортно и стегнато возене, без да прекаляват. Балансираност, каквато трудно може да бъде надмината. Поне не и от Focus. Той определено иска да бъде стабилен спортист. Това му се получава добре – „чехът“ изостава още при ускорението. В здраво обхващащата тялото седалка Recaro автомобил и шофьор се превръщат в едно цяло. Моделът от Кьолн е еластичен и бърз в завоите, като на границата умело си играе със задницата – разбира се, под надзора на „щедрата“ ESP. Малко нервното извън пистата управление тук ни осигурява необходимата доза прецизност – в края на краищата тя има решаващо значение за бързите времена на обиколки.

Удобен и прегледен кокпит в Octavia, удобни ергономични седалки…
…и много място на втория ред. DSG трансмисията е серийна

6-степенната механична скоростна кутия е перфектна – лостът сякаш сам търси следващата предавка. Възможно ли е някой да ви даде по-голямо удоволствие от Ford Focus ST? Не и в този клас. Това, че вози малко твърдо по нормалните пътища, харчи повече и предлага по-малко място от Škoda, определено ще бъде посрещнато с усмивка.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин