Focus ST срещу Golf GTI: сърцебиене!

Focus ST с 250 к.с. предизвиква Golf GTI с 230 к.с. И то на състезателната писта. Тук ще прочетете колко великолепно нешлифован е този спортен Ford - и как въпреки това изпреварва GTI с повече от половин секунда на обиколка...

1406
2017

СЕГА БИХМЕ МОГЛИ ПРОСТО ДА СЕ ВПУСнем в разкази. Да говорим за GTI като за собствен клас, за VW като изобретателите на семейния спортист, за Golf със спортни обувки. Или за вечните му конкуренти, например Ford Focus ST. Но не искаме просто да говорим. При подобии ускорители на пулса ние предпочитаме да подходим директно към въпроса. Тоест: в новия Ford, както и преди, се крият 250 к . с., а GTI VII „Performance“ разполага с 230 к.с. А това е достатъчно, за да забравим за милиметрите от измерванията на широчината на багажника или разликите в полезния товар и да се обърнем за съвет към хронометъра. Накратко: ние ще сравним Golf GTI и ST според спортната оценка на АUТО BILD. И ще обърнем най-голямо внимание на спринта, възможностите на спирачките и слалома. Тоест ще поставим сърцето пред разума. А какво казват техническите данни? Като цяло – изравнени възможности.

Ford Focus ST: 2-литров EcoBoost с 250 к.с. и 360 Нм въртящ момент

В Golf 230 к.с. от турбомотора 2.0 TSI задвижват 1384 кг, при Focus (също 2-литров турбоагрегат) допълнителните 20 к.с. (донякъде) се неутрализират от по-високото с 80 кг тегло. Максималната скорост и на двата модела с 5 врати е около 250 км/ч, въртящият им момент от 350 Нм (Golf) и 360 Нм (Ford) също е практически идентичен. Какво щастие – решението няма да се вземе тихо на бюрото, а с пищящи гуми на състезателната писта. Още при пътуването към тестовия полигон Focus се представя като по-решителен спортист.

VW Golf GTI Peformance: 2-литров TSI с 230 к.с. и 350 Нм въртящ момент

По-твърд, по-директен, по-зверски – ST е брутален спортист. И ако чудесно оформените седалки Recaro внасят малко дух на Gran Turismo, то при натискане на педала на газта веднага забравяме, че това трябва да е спортист за всекидневието. Той дърпа във волана, бори се със задвижването, трополи през напречните фуги, реве под товар и съска вулгарно, колкото повече оборотите се доближават до червената зона – тази комбинация ни харесва! На този фон Golf се движи относително култивирано, тихо и спокойно. Поради което за съжаление не е и особено възбуждащ. С натискане на бутон окачването превключва в комфортен режим, кормилното управление (което е променливо) позволява да държите волана с поотпуснати пръсти, двигателят сумти по-тихо. В същото време разгръща мощността си по-еластично и харчи около 1 литър по -малко. GTI демонстрира тези фини маниери и на пистата.

Най-често ще виждате задните светлини на тези модели.

То се движи почти „идиотоустойчиво“ и стабилно по трасето , пред и всеки завой спира равномерно и дозирано, на излизане от завоя се впива в асфалта с впечатляващо сцепление. Страхотно: предавките се включват прецизно, степенуването на предавателните числа подхожда перфектно на турбо-характера на TSI. Страхотно бързо, но без много шумотевица – така се движи GTI. ST е от друга порода. Още по-бърз, доста по-нешлифован, но с това и несравнимо по-възбуждащ. В резултат на това изпреварва Golf с близо 7 десети от секундата на обиколка. И водачът не само побеждава и на пистата – той просто изпитва и много по-голямо удоволствие. При промяна на динамичния център на тежестта Ford палаво поднася задницата си, острота и директно кормилно управление допуска както фино насочване в завоя, така и рязко коригиране с обратен волан. Накратко: тук има много повече живот. Фактът, че Focus не изпреварва Golf дори повече, се дължи на не толкова рязко захапващите спирачки и понякога неудържимо превъртащите задвижващи колела. Какво щастие за VW, всичко друга вероятно би предизвикало инфаркт на финия господин GTI.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин