Focus III на старо: по-добър и по-евтин от Golf


13
май
2019

„КАКЪВ Е РАБОТНИЯТ МУ ОБЕМ?“ Това бе един от най-честите въпроси на озадачените спътници в нашия Focus от продължителния тест на AUTO BILD. По време на маратона от 100 000 километра 1-литровият 3-цилиндров двигател с мощност 125 к.с. се държеше толкова изискано и пълноценно, че никой не вярваше, че под предния капак се крие толкова малък агрегат. И тъй като при финалното разглобяване не открихме никакво износване по EcoBoost двигателя, крайната оценка от 6- бе напълно логична.

С 1,6-литровия си EcoBoost с мощност 150 к.с. този Focus Trend от Autohus в Бокел се движи много пъргаво. Но и 125 к.с. са достатъчни. Позицията на седене е добра – но не и управлението. Прекалено малък дисплей и безброй бутони

След няколко години стана ясно, че предлаганото между 2011 и 2018 година трето поколение на Focus като цяло е сред отличниците на пазара на употребявани автомобили. Най-големият му недостатък е, че често е експлоатиран безмилостно като служебен автомобил и не му е обръщано достатъчно внимание. Много от автомобилите са с висок пробег и с незадоволителна поддръжка. Но дори и тогава – почти не е за вярване – има много малко оплаквания от техническото състояние. При 1,6-литровия дизелов двигател има отделни случаи на повреди на турбокомпресора. Маркучите за охладителната течност често привличат гризачи, а с напредване на възрастта нерядко се чупи практичната защита на ръбовете на вратите, която предпазва лаковото покритие. И тогава Focus просто няма такава защита – също както и всички останали автомобили. Досадно е и управлението на моделите от първите години на производството. Значително преработеният кокпит е предизвикателство за някои водачи с безбройните си, сякаш разхвърляни на случаен принцип бутони. За миниатюрния дисплей ви е необходим бинокъл. Използваните пластмаси можеха да бъдат малко по-висококачествени.

За щастие Ford също разпозна тези недостатъци и през 2014 година проведе значителна модернизация. Кокпитът бе облагороден, а модифицираната предна част скъси дистанцията до по-голямото Mondeo и с характерната радиаторна решетка превърна Focus в Aston Martin за простосмъртните. Интересен факт за дизеловите модели: след фейслифта двигателите вече отговарят на Eвро 6. Ранните Eвро 5 модификации също са интересни, ако не живеете в големите градове, освен това са доста по-изгодни. Но ако шофирате малко, по-добре изберете бензинов модел. Дори и 3-цилиндровият двигател доставя голямо удоволствие. Въпреки постоянните въпроси за работния му обем.

Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела

Още по темата

Card image cap
Пет факта, които трябва да знаете за ретрофитите

25
май
2017

На пазара се появяват все повече ретрофитни LED лампи и затова става все по-важно да знаем как да разграничаваме висококачествените продукти от останалите

Card image cap
Рисковият безключов достъп: „Страх ни е за автомобилите ни“

3
окт.
2017

19 000 автомобила се крадат годишно в Германия. Най-често те изчезват без шум и без следа. Посредством модерна техника крадците прихващат сигнала между дистанционното за безключов достъп и самия автомобил. Притежателите на автомобили са бесни и настояват индустрията да вземе адекватни мерки

Card image cap
Yaris Hybrid на старо: малкият екологичен ангел

17
юли
2017

Малката Toyota има 7 въздушни възглавници, два двигателя и една слабост: ръждясва малко повече от обикновено

Card image cap
Toyota Yaris на старо: безгрижният „японец“

16
дек.
2017

Дълбоко се заблуждавате, ако смятате, че моделите на Toyota никога не се развалят. При Yaris обаче всичко е под контрол.

Card image cap
С тези употребявани автомобили няма да сбъркате

17
май
2016

Кои автомобили създават най-малко проблеми? AUTO BILD ви представя 9 модела от три ценови категории с най-добри резултати пред TÜV

Card image cap
Lancer Evo VII на старо

13
окт.
2016

Рядък и див: цените на Mitsubishi Lancer Evo VII растат - едва ли ще стане по-евтин. "Японецът" е прекрасен пример за автомобил, който няма да поевтинява въпреки напредване на възрастта

Card image cap

В последния брой:

Архив >