Focus III на старо: по-добър и по-евтин от Golf


13
май
2019

„КАКЪВ Е РАБОТНИЯТ МУ ОБЕМ?“ Това бе един от най-честите въпроси на озадачените спътници в нашия Focus от продължителния тест на AUTO BILD. По време на маратона от 100 000 километра 1-литровият 3-цилиндров двигател с мощност 125 к.с. се държеше толкова изискано и пълноценно, че никой не вярваше, че под предния капак се крие толкова малък агрегат. И тъй като при финалното разглобяване не открихме никакво износване по EcoBoost двигателя, крайната оценка от 6- бе напълно логична.

С 1,6-литровия си EcoBoost с мощност 150 к.с. този Focus Trend от Autohus в Бокел се движи много пъргаво. Но и 125 к.с. са достатъчни. Позицията на седене е добра – но не и управлението. Прекалено малък дисплей и безброй бутони

След няколко години стана ясно, че предлаганото между 2011 и 2018 година трето поколение на Focus като цяло е сред отличниците на пазара на употребявани автомобили. Най-големият му недостатък е, че често е експлоатиран безмилостно като служебен автомобил и не му е обръщано достатъчно внимание. Много от автомобилите са с висок пробег и с незадоволителна поддръжка. Но дори и тогава – почти не е за вярване – има много малко оплаквания от техническото състояние. При 1,6-литровия дизелов двигател има отделни случаи на повреди на турбокомпресора. Маркучите за охладителната течност често привличат гризачи, а с напредване на възрастта нерядко се чупи практичната защита на ръбовете на вратите, която предпазва лаковото покритие. И тогава Focus просто няма такава защита – също както и всички останали автомобили. Досадно е и управлението на моделите от първите години на производството. Значително преработеният кокпит е предизвикателство за някои водачи с безбройните си, сякаш разхвърляни на случаен принцип бутони. За миниатюрния дисплей ви е необходим бинокъл. Използваните пластмаси можеха да бъдат малко по-висококачествени.

За щастие Ford също разпозна тези недостатъци и през 2014 година проведе значителна модернизация. Кокпитът бе облагороден, а модифицираната предна част скъси дистанцията до по-голямото Mondeo и с характерната радиаторна решетка превърна Focus в Aston Martin за простосмъртните. Интересен факт за дизеловите модели: след фейслифта двигателите вече отговарят на Eвро 6. Ранните Eвро 5 модификации също са интересни, ако не живеете в големите градове, освен това са доста по-изгодни. Но ако шофирате малко, по-добре изберете бензинов модел. Дори и 3-цилиндровият двигател доставя голямо удоволствие. Въпреки постоянните въпроси за работния му обем.

Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела

Още по темата

Card image cap
VW Golf IV Variant: aвтомобилът на старо

6
дек.
2017

Комбиверсията Variant с TDI-двигател е практичен и функционален избор от гамата на Golf IV, но не дава гаранция за свръхнадеждност.

Card image cap
Mazda MX-5: безкомпромисна и без загуба на стойност

23
май
2017

Безкомпромисната Mazda MX-5 задължително трябва да присъства в нашата рубрика

Card image cap
Кои са най-добрите спортни гуми?

10
май
2017

Проверка на сигурността на 9 супер широки спортни гуми, гарантиращи радост от шофирането. Но два модела не се представят добре

Card image cap

В последния брой:

Архив >