Focus III на старо: по-добър и по-евтин от Golf


13
май
2019

„КАКЪВ Е РАБОТНИЯТ МУ ОБЕМ?“ Това бе един от най-честите въпроси на озадачените спътници в нашия Focus от продължителния тест на AUTO BILD. По време на маратона от 100 000 километра 1-литровият 3-цилиндров двигател с мощност 125 к.с. се държеше толкова изискано и пълноценно, че никой не вярваше, че под предния капак се крие толкова малък агрегат. И тъй като при финалното разглобяване не открихме никакво износване по EcoBoost двигателя, крайната оценка от 6- бе напълно логична.

С 1,6-литровия си EcoBoost с мощност 150 к.с. този Focus Trend от Autohus в Бокел се движи много пъргаво. Но и 125 к.с. са достатъчни. Позицията на седене е добра – но не и управлението. Прекалено малък дисплей и безброй бутони

След няколко години стана ясно, че предлаганото между 2011 и 2018 година трето поколение на Focus като цяло е сред отличниците на пазара на употребявани автомобили. Най-големият му недостатък е, че често е експлоатиран безмилостно като служебен автомобил и не му е обръщано достатъчно внимание. Много от автомобилите са с висок пробег и с незадоволителна поддръжка. Но дори и тогава – почти не е за вярване – има много малко оплаквания от техническото състояние. При 1,6-литровия дизелов двигател има отделни случаи на повреди на турбокомпресора. Маркучите за охладителната течност често привличат гризачи, а с напредване на възрастта нерядко се чупи практичната защита на ръбовете на вратите, която предпазва лаковото покритие. И тогава Focus просто няма такава защита – също както и всички останали автомобили. Досадно е и управлението на моделите от първите години на производството. Значително преработеният кокпит е предизвикателство за някои водачи с безбройните си, сякаш разхвърляни на случаен принцип бутони. За миниатюрния дисплей ви е необходим бинокъл. Използваните пластмаси можеха да бъдат малко по-висококачествени.

За щастие Ford също разпозна тези недостатъци и през 2014 година проведе значителна модернизация. Кокпитът бе облагороден, а модифицираната предна част скъси дистанцията до по-голямото Mondeo и с характерната радиаторна решетка превърна Focus в Aston Martin за простосмъртните. Интересен факт за дизеловите модели: след фейслифта двигателите вече отговарят на Eвро 6. Ранните Eвро 5 модификации също са интересни, ако не живеете в големите градове, освен това са доста по-изгодни. Но ако шофирате малко, по-добре изберете бензинов модел. Дори и 3-цилиндровият двигател доставя голямо удоволствие. Въпреки постоянните въпроси за работния му обем.

Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела

Още по темата

Card image cap
BMW 730d на старо: удоволствие на изгодна цена

5
февр.
2018

Оказва се, че съвсем не е задължително луксът да е скъп. Употребяваното BMW 730d дава възможност да се доближите значително да мечтата си за комфорт - при това на съвсем умерена цена...

Card image cap
Prius III на старо: за какво да внимаваме?

16
апр.
2018

Търсех употребяван автомобил, но нито един не ми харесваше. И накрая избрах един, какъвто изобщо не търсех

Card image cap
Има ли още амфибии?

19
мар.
2016

Един въпрос към г-н Виланд, главния редактор на AUTO BILD Германия

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: