Focus III на старо: по-добър и по-евтин от Golf


13
май
2019

„КАКЪВ Е РАБОТНИЯТ МУ ОБЕМ?“ Това бе един от най-честите въпроси на озадачените спътници в нашия Focus от продължителния тест на AUTO BILD. По време на маратона от 100 000 километра 1-литровият 3-цилиндров двигател с мощност 125 к.с. се държеше толкова изискано и пълноценно, че никой не вярваше, че под предния капак се крие толкова малък агрегат. И тъй като при финалното разглобяване не открихме никакво износване по EcoBoost двигателя, крайната оценка от 6- бе напълно логична.

С 1,6-литровия си EcoBoost с мощност 150 к.с. този Focus Trend от Autohus в Бокел се движи много пъргаво. Но и 125 к.с. са достатъчни. Позицията на седене е добра – но не и управлението. Прекалено малък дисплей и безброй бутони

След няколко години стана ясно, че предлаганото между 2011 и 2018 година трето поколение на Focus като цяло е сред отличниците на пазара на употребявани автомобили. Най-големият му недостатък е, че често е експлоатиран безмилостно като служебен автомобил и не му е обръщано достатъчно внимание. Много от автомобилите са с висок пробег и с незадоволителна поддръжка. Но дори и тогава – почти не е за вярване – има много малко оплаквания от техническото състояние. При 1,6-литровия дизелов двигател има отделни случаи на повреди на турбокомпресора. Маркучите за охладителната течност често привличат гризачи, а с напредване на възрастта нерядко се чупи практичната защита на ръбовете на вратите, която предпазва лаковото покритие. И тогава Focus просто няма такава защита – също както и всички останали автомобили. Досадно е и управлението на моделите от първите години на производството. Значително преработеният кокпит е предизвикателство за някои водачи с безбройните си, сякаш разхвърляни на случаен принцип бутони. За миниатюрния дисплей ви е необходим бинокъл. Използваните пластмаси можеха да бъдат малко по-висококачествени.

За щастие Ford също разпозна тези недостатъци и през 2014 година проведе значителна модернизация. Кокпитът бе облагороден, а модифицираната предна част скъси дистанцията до по-голямото Mondeo и с характерната радиаторна решетка превърна Focus в Aston Martin за простосмъртните. Интересен факт за дизеловите модели: след фейслифта двигателите вече отговарят на Eвро 6. Ранните Eвро 5 модификации също са интересни, ако не живеете в големите градове, освен това са доста по-изгодни. Но ако шофирате малко, по-добре изберете бензинов модел. Дори и 3-цилиндровият двигател доставя голямо удоволствие. Въпреки постоянните въпроси за работния му обем.

Продължете на следващата страница, за да видите проблемните зони на модела

Още по темата