2020
FlixBus монтира соларни панели на своя “зелен” автобус, който оперира между Дортмунд и Лондон. Соларните панели генерират слънчева енергия за елекричеството, ползвано от автобуса. Това намалява ефективно потреблението на гориво и емисиите на СО2. Технологии: мобилно зареждане със слънчева енергия Соларните елементи, монтирани на покрива на FlixBus са свръхтънки и леки, за да предотвратяват въздушното съпротивление. Посредством контролер, регулиращ зареждането, монтиран в автобуса на FlixBus, соларните елементи на покрива могат да осъществяват връзка с алтернатора на автобуса. Алтернаторът зарежда акумулатора, като използва гориво. С въвеждането на новата технология, това вече се извършва с помощта на слънчева енергия, като така се облекчава работата на алтернатора. По време на изпитателния период на 100 км бяха спестени средно 1,7 литра дизелово гориво. Със средно изминато разстояние от 600 км на ден, това представлява 10 л спестено гориво дневно. Очаква се соларните панели да произвеждат повече енергия през лятото Акумулаторът, на свой ред, осигурява енергията, необходима за цялата електроника в автобуса. Както е обичайно за автобусите на дълги разстояния, освен слънчеви панели, те са оборудвани и с USB портове, електрически контакти, климатизация, безжична мрежа и мултимедийна развлекателна система. Поради използването на новата технология, цялото това оборудване в автобуса вече се захранва от слънчева енергия. По този начин, с възобновяема енергия работи не само електрониката в автобуса, но също така се покрива и консумацията на ток, използван от пътниците. Така пътуващите с FlixBus могат да зареждат своите мобилни устройства с възобновяема енергия, а именно от слънцето, огряващо “зеления” автобус. Уникално сътрудничество: местен превозвач и международна технологична компания При този пилотен проект FlixBus работи с TRAILAR – британска компания, която предлага новаторски транспортни решения за намаляване на вредното въздействие върху околната среда на търговските превозни средства. Гъвкавите соларни елементи бяха специално разработени за използване в транспортния сектор и вече се използват за камиони и услуги за доставки. FlixBus е първата компания, която прилага тази технология за международни автобуси на дълги разстояния. FlixBus си сътрудничи с местни превозвачи, които извършват дневните курсове. Един от тези превозвачи е Kupers Touringcars от Лимбург. Соларните панели са монтирани на един от автобусите на компанията, който извършва ежедневно курсове между Дортмунд и Лондон. Берт Фонтейн, директор на Kupers Touringcars, заявява: “Ние сме много горди, че нашият двуетажен автобус участва в този международен пилотен проект, за да намалим още повече вредното въздействие върху околната среда на нашите автобуси на дълги разстояния. Щастливи сме, че можем да предложим на нашите пътници новаторски технологичен начин на пътуване.” Оптимизация и практическо приложение на проекта TRAILAR, Kupers Touringcars и FlixBus продължават редовно да оценяват резултатите и да усъвършенстват проекта. Технологията е разработена така, че данните, а следователно и резултатите, да могат да се наблюдават. Условията могат да се оптимизират за максимално намаляване на емисиите на СО2. Фактори като маршрута на автобуса и сезона оказват въздействие върху ефективността на технологията. Понастоящем автобусът пътува два пъти седмично от Дортмунд до Лондон. От април автобусът ще пътува още по-често и дори ежедневно през периодите на отпуските. “Стремим се да пътуваме с максимално неутрално въздействие върху климата и да направим пътуванията, съобразени с климатичните промени, максимално достъпни.” отбелязва Йеспер Вис, генерален директор на FlixBus Benelux. “Този пилотен проект със соларни панели е само една от поредицата инициативи и проекти, съобразени с климатичните промени, за нашите пътници. Въз основа на първоначалните резултати, ние ще оценим до каква степен можем да приложим този пилотен проект за повече автобуси или дори за всички автобуси от мрежата.” Пътуване с неутрално въздействие върху климата През 2018 г. FlixBus вече стартира пилотни проекти с първите в света автобуси на дълги разстояния във Франция и Германия, а миналата година бе проведено и тестово изпитание в САЩ. Освен това, FlixMobility предлага на своите пътници и възможността дазаплатят компенсация за точните емисии на CO2 от тяхното пътуване. За тази цел FlixMobility установи дългосрочно партньорство с atmosfair – международно призната организация, която предлага проекти, признати от ООН, с така наречения “Златен стандарт”. Понастоящем, около 6% от пътниците на FlixBus по света избират да заплатят тази компенсация в сравнение с 9% в Холандия.