2020
След като Fisker Ocean бе представен неотдавна на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас, европейската премиера на модела ще бъде на автосалона в Женева (5-ти до 15-ти март).
Още през март 2019 г. Хенрик Фискер обеща, че ще прави нов електромобил. Той публикува снимка и спомена цена от около 70 000 лв. Едва в края на октомври името на новия модел стана ясно.
Бяха посочени и някои данни: с 4,64 метра автомобилът е с почти същата дължина като Tesla Model Y, който ще бъде дълъг 4,69 метра. Американският SUV от среден клас ще бъде основния конкурент на Fisker Ocean.
Базовата версия ще бъде с предно задвижване, всички останали – с двойно. Версиите с 4х4 ще бъдат с 300 к.с. (225 кВт.), а вариант Performance ще достига темпо 100 за три секунди.
С батерия с капацитет 80 кВтч. ще могат да се изминат между 400 и 480 километра, а след това автомобилът ще се зарежда чрез CCS-порт. Покривът ще има и соларни клетки, които с производството си на електроенергия ще могат да увеличат пробега.
Друга особеност е така нареченият режим California: почитателите на свежия въздух могат с едно натискане на бутон да отворят големия плъзгащ се стъклен покрив, страничните прозорци и задното стъкло. През това свалящо се задно стъкло можете да натоварите и по-обемисти предмети.
В интериора виждаме вертикално разположен 16-инчов монитор в средата, който след огъване преминава в нещо като клавиатура с осветени бутони. Освен това има и хоризонтално позициониран 9,8-инчов монитор пред водача.
Fisker обещават и Head-up-дисплей, както и използване на екологични, вегански, рециклирани материали. Вместимостта на багажника е от 566 до 1274 литра.
Fisker посочва цена за Щатите от 37 499 долара, което е под обещаните преди 40 000 долара. В сравнение с конкурента Tesla Model Y това е доста евтино: Model Y Long Range AWD с пробег от 300 мили има цена в Щатите от 52 000 долара, или с 12 000 долара повече. Също така има възможност за използване чрез плащане на месечен наем от 279 долара („Flexee Payment“). Споразумението включва 30 000 мили (близо 48000 километра) годишно. От края на ноември 2019 г. автомобилът може да се резервира срещу такса от 250 долара. Производството на модела ще стартира в края на 2021 г., а първите доставки – в началото на 2022 г.
Все пак трябва да изчакаме, за да видим какво ще се случи с проекта на Fisker. Досега проектите на датчанина не са известни със сигурната си реализация: представената на CES 2018 студия EMotion все още не се е появила на пазара. Този автомобил трябваше да бъде с батерии с твърди тела като източник на енергия – те обаче все още не са готови за серийно производство.