2022
След пет години Ford пусна фейслифт на Fiesta. Достатъчно ли е, за да се наложи моделът над Hyundai i20 и Toyota Yaris и да спечели титлата Крал на малките автомобили?
ТЪРСИТЕ МАЛЪК АВТОМОБИЛ? Тогава имаме за вас три предложения: Ford Fiesta, Hyundai i20 и Toyota Yaris, всички доста пъргави със своите 120 до 125 к.с. Но кой все пак е най-добрият? Не ни се налага да търсим промените с далекоглед. След пет години производство Ford освежи Fiesta – премерено, но забележимо. Предницата е изцяло нова, старата решетка е завъртяна на 180 градуса и вече дом на синия овал, разположен преди доста по-високо.
Отпред Fiesta е с матрични фарове, а отзад – с изключение на затъмнените задни светлини – всичко ни е добре познато. Версията с три врати е отпаднала. Затова пък хората от Кьолн са направили важен технически ъпдейт във вътрешното пространство. Пред водача е разположен – също както и при по-големите събратя на модела, истински ХXL монитор. Когато сменяте различните режими на движение, получавате интересни преходни анимации.

Когато се качите във Ford и Hyundai, веднага виждате червено: открояващите се шевове, характерни за ST-Line и N-Line. Ако често пътувате четирима, батерията на мекия хибрид при Hyundai краде отзад 90 литра и от багажното отделение остават само 262 литра, докато при Ford източникът на енергия е разположен под предната дясна седалка и пести място – съответно вместимостта при Fiesta е 292 литра. Мекият спортен волан и тапицираният таван при Fiesta са приятни на допир, като добре подхождат на динамичния талант на модела от Кьолн.


Еднолитровият 3-цилиндров EcoBoost мотор на Ford разполага със 125 к.с. и 210 Нм максимален въртящ момент. Свързан е със стегната 6-степенна механична скоростна кутия. Електрическото му подпомагане в градски условия идва от стартера, а ако на магистралата шофирате зад някой камион, може да чуете как тихо работи рекуперацията. За 10,6 секунди Fiesta спринтира до темпо 100, като максималната скорост е 200 км/ч.

При теста за разхода, разбира се, следваме индикацията за превключване и сменяхме предавките рано, което ни доведе до резултат от 6,6 литра. Що се отнася до окачването, при движение по пътища със завои и трите модела са доста напети. И при трите ESP се намесва, когато се наложи. Ford и Hyundai са с по-информативно управление от Yaris. По темата за свързаността всички претенденти предлагат най-необходимото: Apple CarPlay и Android Auto са на борда. Но Fiesta блести с най-дълги сервизни интервали (две години/30 000 километра). Този малък автомобил е наистина голям.

ИЗВОД
Успешен фейслифт на динамичния талант Ford Fiesta! С Hyundai си приличат в доста отношения: предлагат модерен инфотейнмънт и като динамика и екология са на едно ниво. Леката, но по-тясна Toyota е с атрактивен атмосферен двигател и дълга гаранция, но като цяло определено изостава от другите в теста.