Fiesta атакува i20, Corsa и C3

Най-продаваният автомобил в Европа се изправя срещу най-добрите в своя клас. Малко е само името му


6
дек.
2017

В МОМЕНТА ПРИ МАЛКИТЕ автомобили цари голямо вълнение. Първо Hyundai се намеси с много добре направения i20, след това Seat представи изцяло новата Ibiza, а от есента на пазара е и новото VW Polo. А какво прави бестселърът на Европа? Fiesta е напълно обновена, Ford естествено говори за ново поколение на модела. С това автомобилът от Кьолн измести Golf от първото място по продажби в Европа. Забележително е, че един малък 4-метров автомобил измества големия VW – кой казва, че всички искат само SUV-ове? Ако се вгледаме внимателно, ще видим, че техниката на новата Fiesta е до голяма степен позната, като моделът е освежен там, където имаше някои слабости: при комфорта, Infotainment-а и усещането за качество, които вече наистина са по-добри. Това е напредък, който можете да докоснете. Отпред ръмжи познатият 3-цилиндров двигател (вляво). Всички автомобили в този тест са с работен обем 1 литър, но звучат различно. На хартия са големи скъперници, но дали пестят ефективно във всекидневието?

Междуосието на Fiesta е останало непроменено – късите и пъргави 2,49 метра, докато при Hyundai разстоянието между осите е 2,57 метра. Естествено, „кореецът“ предлага повече място, компактната и спортна Fiesta не се е превърнала в майстор на пространството. Моделът от Кьолн все още е базиран на старата платформа, докато конкурентите отдавна са поставили основите за най-важната стъпка, която скоро ще направи този клас: тези 4-метрови автомобили ще се превърнат в новите народни коли – компактни, леки и преди всичко икономични. Защото са доста по-леки и икономични от компактните, без това да е свързано с прекалено много компромиси. Нима навремето 4 метра не бяха златната среда за компактните автомобили? Припомнете си Golf II и III. Може би ще се завърнем към тези размери, ако Fiesta и компания успеят да докажат в това сравнение, че са пълноценни автомобили. Че са комфортни, модерни и актуални всестранни таланти. Очаква се тежка битка срещу просторния i20, приятната Corsa и спокойния Citroën C3.

 

4. Citroën C3 PureTech 110

Плюсове Хубаво е, че отново се предлага този нежен комфорт на возене – Citroën не се съобразява с тенденциите…

Минуси …и печели симпатиите ни със спокойствието си: тесен, с мудно кормилно управление и ръмжащ 3-цилиндров двигател.

КАК СЕ УПРАВЛЯВАШЕ 2CV? Също като C3, въпреки че в Citroën не обичат да чуват това. Толкова люлеещ се, толкова спокоен, мек като плюш – „французинът“ не се съобразява с тенденциите и с това печели симпатиите ни, поне в началото. Симпатичният автомобил с 5 врати се носи над пътя до скорост 60 км/ч, приютява пътниците в широките си седалки и не ускорява особено устремно. 3-цилиндровият двигател не обича да се развърта и трябва да се задоволи с 5 предавки – и какво от това? Кормилното управление е меко и в бързите завои мъникът недозавива силно със свирене на предните си гуми. Отзад е тясно, качването е трудно, управлението на тъчпада често е игра на криеница. Над 80 км/ч окачването губи целия си чар и трополи по дупките. За сметка на това получавате външни airbumps в цвета на каросерията. С3 е леко откачен. Също като 2CV.

Готино: в C3 се крие духът на 2CV

Бутони за игри, тъчпадът е разположен високо.

Седалките с дебела тапицерия са като диван.

3. Opel Corsa 1.0 Ecotec

Плюсове Под ламарините се крие много техника за парите ви: oколо 25 000 лева (5 врати) за един солиден малък автомобил – това е доста добра покупка.

Минуси Оpel има нужда от по-модерен двигател и по-добро окачване.

ТОВА ВСЕ ОЩЕ Е OPEL. В багажника, добре подредени под капачета, са разположени аварийният комплект и аптечката. Тези детайли показват солидното качество на Corsa, която сякаш позабравихме покрай сделката с PSA. Един сигурен, гъвкав малък автомобил с голям багажник (до 1120 литра), прецизно превключване и балансирано кормилно управление. Но на Opel много добре би му се отразила лека модернизация: модерният 3-цилиндров двигател звучи глухо, тегли по-слабо и харчи най-много (6,2 литра в теста). Окачването се колебае между твърдост отзад и трополене отпред. Конкурентите спират по-добре. Но можем да простим на изгодната Corsa факта, че те предлагат и повече лукс, по-модерни навигационни системи и по-ниска загуба на стойност.

Малка модернизация би му се отразила добре

Типичен Opel: ниско разположен централен дисплей и хромирани лайстни.

Късите седалки не са особено удобни.

Още по темата

Card image cap
Kia Niro, Mitsubishi Outlander PHEV и Toyota RAV4 Hybrid: SUV и хибридно задвижване – подхождат ли си?

2
ян.
2017

Обикновено SUV-овете и кросоувърите са със задвижване с дизелов мотор. Предлагаме ви алтернатива – под формата на три модела

Card image cap
Първи впечатления от новия VW Crafter

16
ное.
2016

Със следващото поколение на Crafter VW иска да се наложи при бизнес клиентите – куриери, майстори и др. AUTO BILD изпробва „транспортьора“

Card image cap
Произвежда ли Opel по-доброто Mini?

24
сеп.
2017

От 2013 г. Opel Adam играе в лигата на благородните мини-автомобили. Като употребяван, моделът се представя наистина добре

Card image cap
Обновеният Yaris: пролетна промяна за японския мъник

26
май
2017

След шест години Toyota обновява Yaris. Едно зряло постижение

Card image cap

В последния брой:

Архив >