Fiat Uno Turbo: класика на деня


20
май
2019

През 80-те години рядко имаше автомобил, който да върви толкова напред, както Fiat Uno Turbo. За съжаление окачването не успяваше да отговори на мощността, а каросерията да се справи с ръждата.

Когато си спомняте за малки автомобили от 80-те години на миналия век, няма начин да не се сетите за Fiat Uno Turbo. По онова време „италианецът“ вървеше изключително добре. Водачите на германските компактни коли се ядосваха, когато бяха задминавани с лекота от Uno.

При това динамичните му характеристики далеч не са единственото, с което бързият модел на Fiat убеждаваше клиентите. Отвътре моделът предлага усещане за простор, каквото липсва при всички останали конкуренти. Отпред позицията на седене не е много удобна, но затова пък е перфектно разположена. Fiat бяха обзавели Uno Turbo i.e. доста шикозно и бяха осигурили на пилота превъзходен обзор. На втория ред седалки възрастните седяха без никакви притеснения, а вместимостта на багажника също бе впечатляваща. Легендата на дизайна Джорджето Джуджаро е създателят на каросерията на първия Fiat Uno, като коефициентът му на аеродинамично съпротивление е впечатляващ – 0,34.

Топверсията на Fiat Uno Turbo i.e. Racing разполага със 111 к.с. Бившите притежатели на автомобила знаят, че дори и 1,3-литровият мотор със 105 к.с. се развърташе като луд до червения диапазон на оборотомера и вдигаше почти до 200 км/ч. Окачването и спирачките на Uno бяха доста затруднение с мощността на модела. Силното недозавиване и люлеещата настройка можеха да развалят удоволствието от шофирането. да не говорим за ръждата. Тя атакуваше бързото Uno най-вече откъм праговете. Затова в днешно време не е лесно да се открият оригинални екземпляри на малкия „италианец“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >