Fiat Punto от 8000 лева: краят на един бестселър


23
сеп.
2018

СТРЕЛКАТА НА километража се движи бавно нагоре – 91, 92, 93… При задвижването с природен газ и понижена мощност на остарелия 1,4-литров двигател на Punto му липсва всякакъв темперамент. И това впечатление е правилно. Колкото е стар двигателят с по 2 клапана на цилиндър отпреди ерата на Downsizing-а, толкова е остаряло и самото Punto. И в това няма нищо чудно, още от 2005 година многократно прекръщаваният модел се опитва да премине в по-високия клас – и все без успех. За спиране на производството се говори от години и краштестът на NCAP през 2017 година, на който Punto се провали с исторически лошия резултат от нула звезди, сякаш бе последният пирон в ковчега му. Но Fiat реагира също толкова мудно като двигателите си и продължава да произвежда Punto.

Това Punto се продава от Autohus в Бокел

Най-големите емоции за клиентите се предизвикват от ниските цени както при дилъра, така и на старо. Спестени пари, които обаче отиват в сервизите: в доклада на AUTO BILD и TÜV „италианецът“ често се класира на последните места. Бяха проведени сервизни акции за подложките на пружините, кормилното управление и 1,3-литровите дизелови двигатели. Дразнещи са и бързо ръждясващите ауспухови системи – крайното гърне често не издържа и 4 години. Класически проблем са и течовете на масло. Проблемите с осветлението може да се дължат и на лоша поддръжка. От друга страна, разходите при версията на природен газ Natural Power са приятно ниски. Благодарение на двете бутилки за 13 килограма газ, разположени под дъното на автомобила, е възможен екологичен пробег от 300 километра. Това превръща Punto в изгодна алтернатива на дизелите. Защото с него изобщо не трябва да се притеснявате от забрани за движение или висока загуба на стойност – по-скоро от дефекти, а резервните части са скъпи. Така че аргументите на Punto са малко. А са малко и онези купувачи, които ще изберат Punto заради темперамента му.

В интериора си личи, че моделът се произвежда вече 13 години. Асистиращи системи и комфортни екстри липсват почти напълно

НИСКОТО КАЧЕСТВО СРЕЩА БЕЗМИЛОСТНИ СОБСТВЕНИЦИ

Punto е един пълноценен автомобил с ниска цена без много глезотии. Дотук добре. Жалкото е, че и качеството е било пожертвано заради икономиите. И тъй като за много от предишните собственици Punto е било само разумното решение, те са пестили и от поддръжката. И ако употребяваното Punto e бивш рентакар, ужасът е програмиран. Затова: ако все пак искате Punto, поне купете ново с голяма отстъпка.

Ауспух Ръждясва още докато го гледате. Проблемите са значително над средните за сегмента.

Пружини Може да се счупят, особено при ранните модели. Fiat проведе сервизна акция.

Задни светлини Един от резултатите на лошата поддръжка са и дефектите на задните светлини.

 

Течове на масло Те са сериозен проблем. В актуалния доклад на AUTO BILD и TÜV Punto се класира доста назад.

ИЗВОД

Не искаме да го представим по-лошо, отколкото е всъщност. Punto предлага много автомобил за парите си. Но за съжаление и множество проблеми и ниска сигурност при инциденти. Затова и не може да бъде истинска препоръка.

 

Още по темата

Card image cap
Citroën XM: aвангард за малко пари

6
мар.
2017

Citroën XM се насочва към кариерата си на класически автомобил с 6 цилиндъра и хидропневматично окачване

Card image cap
Opel Speedster на старо: само летенето е по-приятно!

24
юли
2017

Истинският наследник на Opel GT се нарича Opel Speedster. И все още може да откриете добри екземпляри на изгодна цена

Card image cap
VW T3 втора ръка: професионална проверка на култовия бус

19
сеп.
2017

T3 се превърна в култ. Но едва ли има хора, които познават по-добре Bulli от Леми, Пайки, Булипапс и Дрюсел

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: