2018
СТРЕЛКАТА НА километража се движи бавно нагоре – 91, 92, 93… При задвижването с природен газ и понижена мощност на остарелия 1,4-литров двигател на Punto му липсва всякакъв темперамент. И това впечатление е правилно. Колкото е стар двигателят с по 2 клапана на цилиндър отпреди ерата на Downsizing-а, толкова е остаряло и самото Punto. И в това няма нищо чудно, още от 2005 година многократно прекръщаваният модел се опитва да премине в по-високия клас – и все без успех. За спиране на производството се говори от години и краштестът на NCAP през 2017 година, на който Punto се провали с исторически лошия резултат от нула звезди, сякаш бе последният пирон в ковчега му. Но Fiat реагира също толкова мудно като двигателите си и продължава да произвежда Punto.
Най-големите емоции за клиентите се предизвикват от ниските цени както при дилъра, така и на старо. Спестени пари, които обаче отиват в сервизите: в доклада на AUTO BILD и TÜV „италианецът“ често се класира на последните места. Бяха проведени сервизни акции за подложките на пружините, кормилното управление и 1,3-литровите дизелови двигатели. Дразнещи са и бързо ръждясващите ауспухови системи – крайното гърне често не издържа и 4 години. Класически проблем са и течовете на масло. Проблемите с осветлението може да се дължат и на лоша поддръжка. От друга страна, разходите при версията на природен газ Natural Power са приятно ниски. Благодарение на двете бутилки за 13 килограма газ, разположени под дъното на автомобила, е възможен екологичен пробег от 300 километра. Това превръща Punto в изгодна алтернатива на дизелите. Защото с него изобщо не трябва да се притеснявате от забрани за движение или висока загуба на стойност – по-скоро от дефекти, а резервните части са скъпи. Така че аргументите на Punto са малко. А са малко и онези купувачи, които ще изберат Punto заради темперамента му.

В интериора си личи, че моделът се произвежда вече 13 години. Асистиращи системи и комфортни екстри липсват почти напълно
НИСКОТО КАЧЕСТВО СРЕЩА БЕЗМИЛОСТНИ СОБСТВЕНИЦИ
Punto е един пълноценен автомобил с ниска цена без много глезотии. Дотук добре. Жалкото е, че и качеството е било пожертвано заради икономиите. И тъй като за много от предишните собственици Punto е било само разумното решение, те са пестили и от поддръжката. И ако употребяваното Punto e бивш рентакар, ужасът е програмиран. Затова: ако все пак искате Punto, поне купете ново с голяма отстъпка.
Течове на масло Те са сериозен проблем. В актуалния доклад на AUTO BILD и TÜV Punto се класира доста назад.
ИЗВОД
Не искаме да го представим по-лошо, отколкото е всъщност. Punto предлага много автомобил за парите си. Но за съжаление и множество проблеми и ниска сигурност при инциденти. Затова и не може да бъде истинска препоръка.