Fiat Punto на старо: един (без)интересен автомобил

Всъщност Fiat Punto е един доста рационален автомобил - само да я нямаше тази свръхкапризна електроника...


13
дек.
2017

Съдържателят на малка­та пицария срещу издателст­вото се казва Енцо. Енцо кара – не, не Ferrari… Енцо кара Punto. Когато някой от колегите го попита дали е доволен от возилото си, Енцо  винаги се подхилва многозначително: „Бомба е! Напишете го това и недейте само да мрънкате по адрес на Fiat.“

Блокът с контролните прибори прави каквото си иска, а неприятни изненади на собствениците може да крие и всеки един друг от многобройните електроконсуматори в Punto

„Е, има там някои рабо­ти, признава си Енцо. Става му нещо на показателя на горивото, който вече не по­казва нищо.“ Но това няма значени е, защото Енцо за­режда само веднъж седмич­но и  това е достатъчно. А ние по-добре да напишем, че новият Punto вече не ръждя­сва, защото е почти  изцяло поцинкован.

Дълготрайността на изпускателната уредба е по-скоро посредствена.

Прав си, Енцо! 70 % от елементите на каросерията са двустранно поцинковани, така че и специалистите от Германска служба за технически надзор още не са открили ръжда по Punto. Затова пък са констатирали течове на масло от двигателя и предавателния механизъм. При трансмисиите положението може да стане толкова критично, че цялото масло да „изкапе“ и впоследствие скоростната кутия да прегрее.

Електрическата инсталация има контактни проблеми и кородирали щекери.

Моделите с бензинови двигатели са по-надеждни от дизелите

Трансмисиите ката цяло са подложени на кръстосан огън от критики, при което много от тревогите на читателите в кутията за оплаквания на AUTO BILD са свързани с произведени от 2000 до 2002 г. екземпляри, при които упорито не желае да се включи петата предавка. Това не е проблем за Енцо, който рядко превишава четвърта скорост при каране из града. Пък и прекалено „дългите“ горни предавки правят автомобила доста тромав…

Ходовата част е стабилна, а кормилната кутия и щангите са солидни

По-добра тяга осигурява 1,9-литровият дизел, който първоначално разполагаше с 80, а по-късно с 85 к.с. Неговата система за директн0 впръскване на гориво Common Rail обаче понякога изпуска, а в отделни случаи и турбокомпресорът се поврежда. Затова ние бяхме препоръчали по-скоро бензиновия модел с 60 к.с., който е достатъчно жизнен и почти толкова икономичен, колкото и дизелът, поради което е по-добро капиталово вложение. Освен това е изключително издръжлив –  стига да му се осигурява минималната поддръжка, на която обаче много от водачите на Punto явно не обръщат необходимото внимание. Доказателството са многобройните аварии, причинени от скъсани ангренажни ремъци.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА FIAT PUNTO В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

 

Полагането на кабелите е немарливо, а клемите на акумулатора корозират бързо.

Ядове създават ангренажните ремъци и водните помпи

Тези две явления може и да са свързани, тъй като ангренажният ремък се опъва чрез ексцентрично завъртане на водната помпа. При новите автомобили механизмът функционира идеално, но след няколко години неминуемо води до теч на охладителна течност. Поради това немарливите механици, на които „не им се занимава“, предпочитат да не извъртат помпата и да оставят ангренажния ремък недоопънат с риск от авария.

Свързващият фланец между тръбата и катализатора пропуска.

Много повече ядове създава електрооборудването, към което в случая се числи и кормилната уредба, подпомагана от малък сервомотор. Или по-точно „неподпомагана“ – при повреда на електромотора маневрирането се превръща в доста труд на за изпълнение задача.

При моделите , произведени преди 2002 г. светлините непрекъснато са замъглени. След това се появиха по-добре уплътняващи капаци.

Електронният блок за управление на двигателя също прави впечатление с някои недостатъци – регулираната от него дроселова клапа например често причинява главоболия, довеждайки до внезапно изгасване на мотора на празни обороти или безпричинно увеличаване на оборотите при превключване на предавките. Доста досадни са и повредите по комбинирания блок на контролните прибори на арматурното табло. При това не само при показателя на горивото, който дразни Енцо, а и скоростомерът и оборотомерът, които често отказват да изпълняват задълженията си. Да не говорим за регулатора за настройка на височината на предните светлини, чиито клавиши заслужават отделна статия…

Според TUV загубите на масло при Punto са почти два пъти над средното ниво.

Електрониката бе най-сериозен дразнител и по време на 100 000-километровия тест на Punto преди две години – алармената инсталация непрекъснато виеше, а светлините изразходваха седем крушки! Освен това светлините се запотяват при моделите, произведени преди началото на 2002 г., когато новите капаци от задната страна пресякоха пътя на влагата.

Електрогенраторите имат главен принос за постоянно изтощените акумулатори.

По този въпрос Енцо разви собствена теория: „Punto е създаден за каране в хубаво време, а не за непрекъснатия дъжд в Хамбург.“ Не можем да не се съгласим – кой иска да си разваля отношенията със собственика на любимата си пицария?

Дефектите при ламбда-сондите често са причина за неравномерната работа на двигателя

Изложените на вода и кал маншони на полуосите и елементи на спирачната уредба са заплашени от ускорено износване

 

 

Още по темата

Card image cap
Най-важните аксесоари за вашата ваканция с кемпер или каравана

6
авг.
2017

Семейство Иванчеви са "професионални" къмпингари от 25 години. Тук разкриват тайните на перфектната отпуска на колела

Card image cap
Употребявани автомобили: най-евтината служебна кола на Бонд

9
ян.
2017

В момента Даниел Крейг отново има правото да разрушава скъпи ламарини. А всичко започна толкова скромно – с Ford Mondeo