2023
Мултибранд концернът Stellantis, под чието крило са марките Opel, Fiat, Peugeot, Jeep, Citroën, Chrysler, Maserati и Alfa Romeo, планира 75 нови електрически модела. Освен това посредством рециклиране трябва да реализира по-устойчиво производство.
С големия си брой марки Stellantis е поставен пред високи цели за устойчивото развитие особено в Европа. Според СЕО-то на компанията Карлос Тавареш цялата група трябва да бъде CO2 неутрална до 2038 г.
Стратегията за постигане на амбициозната цел започва с правилните продукти: до края на десетилетието Stellantis ще пусне общо 75 електрически модела от марките Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Fiat, Maserati, Jeep и Peugeot и да продава по пет милиона електромобила годишно. За тази цел мултинационалната компания възнамерява да инвестира над 30 милиарда евро в електрическа мобилност и IT в рамките на следващите две години.
Автомобилите на Stellantis ще бъдат проектирани да издържат по-дълго
Какво възнамерява да направи Opel по отношение на устойчивостта
В допълнение към прехода към електрически автомобили и по-ефективното производство, дъщерното дружество на Stellantis Opel също се фокусира върху най-съвременните мерки за рециклиране. В рамките на последните няколко години за автомобилите със светкавицата са определени и одобрени за употреба в серийно производства над 230 вида рециклирана пластмаса. Рециклираните материали ще се използват в компоненти като подкалници, калобрани, предни капаци и др.
Какво планира Peugeot
В допълнение към промяната на моделното портфолио в рамките на групата, Peugeot работи активно в посока модернизиране на стратегиите във веригата за доставки, за да произвежда автомобили с по-устойчиви материали.
Глобално жизненият цикъл на отделните продукти ще бъде удължен от 15 на 20-25 години. Целта е за следващите две поколения автомобили да бъде намален т.нар. Global Warming Potential (GWP) с 25%. „Представете си, че вече няма употребявани автомобили“, казва Матиас Хосан, главен дизайнер на Peugeot.
Вместо тях ще се продават „освежени и персонализирани“ автомобили, които ще могат да бъдат „ъпгрейднати“ по всяко време – в зависимост от нуждите на клиентите. Хосан допълва: „Става въпрос за продукт, който винаги е актуален и запазва стойността си през целия си жизнен цикъл.“
Преработка на стари части
Членовете на мрежата Stellantis вече могат да намерят рециклирани части в каталозите за резервни части и да ги предлагат на клиентите като по-достъпно и по-устойчиво решение.
Плановете на Fiat за устойчивото развитие
Благодарение на по-малката си гама хората от Fiat смятат, че ще да намалят своя CO2 отпечатък по-лесно от другите марки. „Неслучайно Stellantis се появи точно когато нашият свят се нуждае от нова порода автомобилна компания, преследваща екологични и интелигентни решения, които да осигурят свободата на мобилност за всички“, казва председателят на управителния съвет Джон Елкан. Според Елкан глобалната мощ на Stellantis дава възможност за достъп до ресурсите, необходими за инвестиране в „най-съвременни технологии, отличително съвършенство и несравним избор за нашите клиенти“.