AUTO BILD България / Fiat Panda I: домакински уред на колела

Fiat Panda I: домакински уред на колела

С Panda Fiat доказа, че с правилен маркетинг дори и съвсем скромен миниавтомобил може да генерира много продажби. Днес „кутийката“ има култов статус – и е изключително изгодна като йънгтаймер


23
юни
2017

Когато просто искаш минимум автомобил, с който да се придвижваш: при нито един друг модел тази концепция не е застъпена толкова добре, колкото при първото поколение на Fiat Panda. През 1980 италианският производител лансира един от най-продаваните европейски модели на всички времена. Тогава Panda печели много приятели благодарение на щедрото спрямо компактните външни размери пространство в интериора. Всъщност това не е трудно – защото отвътре почти няма екстри, само най-необходимото – ето защо и комфортът е почти нулев. Машината е направена с идеята за придвижване от точка А до точка В при възможно най-ниски разходи за гориво и поддръжка. Дори дизайнерът Джорджето Джуджаро нарича своето творение „домакински уред на колела“.

Ранната модификация 30 разполага с 2-цилиндров мотор с въздушно охлаждане

Във вътрешното пространство доминира голата ламарина, тук-таме има и евтина пластмаса. Единствената „глезотийка“ е подвижният пепелник – който пушачите ще оценят. Потребителите са оценили високо минималистичната концепция на модела, продаден в 4-милионен тираж. Производството е прекратено чак през 2003. Днес по-старите екземпляри радват любителите на йънгтаймери с пуризма си – стига, естествено, да не са корозирали сериозно: кафявата чума е най-големият враг на „италианчето“. Днес Panda I в „лачено“ състояние с 1-литровия двигател с 45 к.с. струва около 3000 лева. В началото на производството моделът се предлага дори с 2-цилиндрови агрегат с обем 652 куб.см и въздушно охлаждане – именно поради тази причина радиаторната й решетка е разположена отляво (при модификациите с водно охлаждане е отдясно). Любителите на Outdoor-изживяванията са влюбени в 4х4-модификацията, която обаче държи значително по-високи цени. Fiat пуска дори Panda на ток (Elettra), при която заради батериите теглото е 1150 кг – с 450 повече спрямо конвенционалната версия! Заради високата цена обаче екологичният мъник не успява да пожъне търговски успех.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >