Fiat Panda 4×4: скок в пресечена местност

1311
2024

Вижте какво написа AUTO BILD България преди 20 години

Благодарение на двойното си предаване, малкият Fiat Panda се превръща в истински минивсъдеход със сериозна проходимост.

Ясно е, че най-разум­ният и решаващ довод за избор на лек автомобил с двойно предаване е по-добрата му стабилности безопасност при движе­ние. По асфалтов път, разбира се – така или иначе повечето от модер­ните SUV модели виждат пресечени местности само отдалеч…

Малко по-различно е положението при новия Fiat Panda 4×4, който се появи на европейските пазари към средата на ок­томври. Напълно в уни­сон с традициите на ори­ гиналното издание на мо­дела, създателите му це­ленасочено наблягат на способността му да пре­одолява не само лоши пътища, но и сериозни те­рени извън асфалтирана­та настилка, като за дока­зателство на тези способ­ности два екземпляра от новия Panda 4×4 бяха из­пратени да покоряват прочутите с трудната си проходимост пътища в Хималаите.

Новата външна пре­мяна на минивсъдехода също е скроена в пълно съответствие с класиката в жанра – особено ярък пример в това отношение е специалната версия Climbing (предлага се срещу доплащане) с тъмни бленди на арките на калниците, пластмасо­ви предпазни вложки в броните и устойчив мета­лен дефлектор за защита на картера на двигателя. Това е сериозна, почти професионална мярка, но останалото в Panda 4×4 също си го бива. Поради специфичното окачване на модела клиренсът му възлиза на също доста се­риозните 160 мм, които заедно с опростената, но ефективна схема на за­движване на четирите ко­лела с понижаващи пре­давки допринася за забе­лежително добрата му проходимост. Поради компактните си външни размери и ниското си тег­ло Panda е напълно в състояние да засрами не едно и две далеч по-скъпи и страшни наглед SUV возила…

Върху гладка настил­ка малкият алпинист се държи прилично. Подси­лената ходова част на версията 4×4 поглъща старателно неравностите по пътя, а 1,2-литровият двигател „набира“ храбро от ниските обороти, бръмчи дискретно при сдържан стил на шофиране. Шумът става осезаем едва от 4000 оборота нагоре, а приблизително от този момент нататък започва да страда и еластичността. В пресечен терен голямата разлика в оборотите между втора и трета предавка въздейства повече изненадващо, отколкото действително да пречи.

Движението в градски условия не създава про­блеми, а благодарение на доста директното си сервоуправление (с „град­ски“ режим на работа) и лекотата в управлението, малкият всъдеход доста­вя истинско удоволствие и при пътуване по живо­писни второстепенни пътища. Удоволствието от пътуване по магистрала обаче при­ключва след прекрачване на границата от 145 км/ч.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Серийното оборудване за бе­зопасност на базовата вер­сия се придържа към най- необходимото – ABS и две фронтални въздушни възглавници. Версията Climbing е по-щедра в това отношение и в допълнение предлага странични въздушни възглавници за пътниците отпред. Стра­ничните въздушни завеси за защита на главите на пътниците на предните и задни места се предлагат срещу доплащане. Елек­тронната система ESP изцяло липсва в комплекта­цията на този модел пора­ди простата причина, че действието му не може да бъде съчетано със семпла­та система за задвижване на четирите колела с виско съединител.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв