2024
Вижте какво написа AUTO BILD България преди 20 години
Благодарение на двойното си предаване, малкият Fiat Panda се превръща в истински минивсъдеход със сериозна проходимост.
Ясно е, че най-разумният и решаващ довод за избор на лек автомобил с двойно предаване е по-добрата му стабилности безопасност при движение. По асфалтов път, разбира се – така или иначе повечето от модерните SUV модели виждат пресечени местности само отдалеч…
Малко по-различно е положението при новия Fiat Panda 4×4, който се появи на европейските пазари към средата на октомври. Напълно в унисон с традициите на ори гиналното издание на модела, създателите му целенасочено наблягат на способността му да преодолява не само лоши пътища, но и сериозни терени извън асфалтираната настилка, като за доказателство на тези способности два екземпляра от новия Panda 4×4 бяха изпратени да покоряват прочутите с трудната си проходимост пътища в Хималаите.
Новата външна премяна на минивсъдехода също е скроена в пълно съответствие с класиката в жанра – особено ярък пример в това отношение е специалната версия Climbing (предлага се срещу доплащане) с тъмни бленди на арките на калниците, пластмасови предпазни вложки в броните и устойчив метален дефлектор за защита на картера на двигателя. Това е сериозна, почти професионална мярка, но останалото в Panda 4×4 също си го бива. Поради специфичното окачване на модела клиренсът му възлиза на също доста сериозните 160 мм, които заедно с опростената, но ефективна схема на задвижване на четирите колела с понижаващи предавки допринася за забележително добрата му проходимост. Поради компактните си външни размери и ниското си тегло Panda е напълно в състояние да засрами не едно и две далеч по-скъпи и страшни наглед SUV возила…
Върху гладка настилка малкият алпинист се държи прилично. Подсилената ходова част на версията 4×4 поглъща старателно неравностите по пътя, а 1,2-литровият двигател „набира“ храбро от ниските обороти, бръмчи дискретно при сдържан стил на шофиране. Шумът става осезаем едва от 4000 оборота нагоре, а приблизително от този момент нататък започва да страда и еластичността. В пресечен терен голямата разлика в оборотите между втора и трета предавка въздейства повече изненадващо, отколкото действително да пречи.
Движението в градски условия не създава проблеми, а благодарение на доста директното си сервоуправление (с „градски“ режим на работа) и лекотата в управлението, малкият всъдеход доставя истинско удоволствие и при пътуване по живописни второстепенни пътища. Удоволствието от пътуване по магистрала обаче приключва след прекрачване на границата от 145 км/ч.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Серийното оборудване за безопасност на базовата версия се придържа към най- необходимото – ABS и две фронтални въздушни възглавници. Версията Climbing е по-щедра в това отношение и в допълнение предлага странични въздушни възглавници за пътниците отпред. Страничните въздушни завеси за защита на главите на пътниците на предните и задни места се предлагат срещу доплащане. Електронната система ESP изцяло липсва в комплектацията на този модел поради простата причина, че действието му не може да бъде съчетано със семплата система за задвижване на четирите колела с виско съединител.