2025
Fiat лансира Grande Panda в хибридна и електрическа модификация. Ние успяхме да ги изпробваме и ви разкриваме първите си впечатления от тях
След изцяло електрическата версия Fiat пусна и хибридна модификация на Grande Panda, която тествахме. Нейният 3-цилиндров двигател със 101 к.с. ускорява Grande Panda от 0 до 100 км/ч за 11,2 секунди с мощен звук – придружен от лекото електрическо подпомагане на 48-волтовата система. Максималната скорост е 160 км/ч. Окачването се представя отлично при дълги „вълни“ по асфалтовата настилка, но реагира малко грубо при къси неравности. Кормилното управление би могло да дава по-добра обратна връзка, а спирачката изисква допълнителни намеси, тъй като не се дозира особено хармонично. В завоите Panda се представя добре, но все пак имайте предвид, че тя е проектирана като много по-подходяща за ежедневно шофиране из града, отколкото за търсене на идеалната траектория на някоя картинг писта например.

Изводът: Grande Panda Hybrid се управлява лесно и приятно и предлага повече от прилично ниво на комфорт. Кормилното управление и спирачките демонстрират леки слабости, но цялостната концепция е повече от убедителна – особено като се има предвид атрактивната базова ценa – 40.796 лева. С други думи: този малък Fiаt е много автомобил за парите си.
А как е само на ток?
Макар че Fiat Grande Panda Electric е продукт на Stellantis, произвеждан в съседна Сърбия, и че се предлага и в „одеждите“ на Citroën (ë-C3) с почти идентична технология, определено се усеща като италиански автомобил: с директно кормилно управление без колебания около централното положение, но и с окачване, което позволява кратките импулси да достигат до пътниците някак грубо. С капацитет на батерия 44 кВтч и максимална скорост 132 км/ч, която е много ниска за магистрала, моделът е по-подходящ за града и къси разстояния.
Дизайнът на Grande Panda е изпълнен с реминисценции към класическата Panda от 1980 г. За съжаление, сравнението с ретро модела леко ни натъжава: класическата версия предлага независимо задно окачване (с изключение на версията 4×4) и изключителна гъвкавост благодарение на малката сгъваема задна седалка. При Grande Panda задната ос е с торсионна греда (и това се усеща) и не предлага нищо специално по отношение на конфигурацията на интериора.
Извод: Grande Panda може да се разглежда като един от най-достъпните модели с типичната за SUV височина на седене – 30 сантиметра над пода на автомобила.