Fiat 500C на старо: какво може малкият италианец?

Cinquecento е покупка на страстта. Но е добре освен емоциите да послушате и разума си

0806
2017

ТОЛКОВА Е СЛАДЪК! FIAT 500 ПОСТОЯННО получава такива комплименти. От 2007 година той пое по славните стъпки на своя прадядо Nuova 500, който бе представен точно 50 години по-рано – през 1957 година. И въпреки че новият модел е доста по-голям във всички направления, роднинската връзка е категорична. Подобии ретро експерименти често се провалят. Но не и при Fiat. В началото търсенето беше толкова голямо, че се налагаше клиентите да чакат колата си до 8 месеца. От Fiat бяха изненадани от това и спешно увеличиха годишното производство в полския град Тихи, където 500 се произвежда успоредно с Ford Ка, (от 120 000 до 190 000 екземпляра). Днес нещата са по-спокойни.

Кокпитът е симпатичен, но и доста чувствителен. Понякога превключвателите падат без предупреждение.

Нашият 500С от 2011 година се продава от Autohus в Бремен (www.autohus.de). Като кабриолет с изисканото ниво на оборудване Lounge. Което включва както частично кожена тапицерия на седалките, електрически гюрук, алуминиеви джанти и климатична инсталация, така и повредено хромирано покритие на бронята и липсващи превключватели в кокпита. Като цяло качеството можеше да е по-високо. Пробити от ръжда ауспухови гърнета, бързо износващи се спирачни дискове, леки течове на масло, чупещи се дръжки на вратите, а понякога и повреда на двигателя: списъкът с възможни проблеми е дълъг. Жалко, Fiat 500 не можа да отговори на високите очаквания,
които събуди със сладката си каросерия. За съжаление не предлага и усещане за карт при шофиране като конкурента MINI.

ПРИ FIAT НЯКОИ ДЕТАЙЛИ СА СЛАБИ ИЛИ ЛОШО ЗАЩИТЕНИ

Въпреки че феновете гледат на него като на изискано произведение на дизайнерското изкуство – Fiat 500 е базиран на изгодната Panda, от която заимства повечето компоненти. и си личи, че в класа на малките автомобили често се правят икономии. Двигателят може да не „запали“ заради проблеми с електрониката и стартера, в интериора понякога се чува дразнещо тракане. При техническите прегеди на TUV най-честите забележки са към течовете на масло и износените спирачки.

Приветлив интериор. Седалките обаче изглеждат по-удобни, околкото всъщност са.

Крайно изпускателно гърне

Корозира след около 5 години. Ново струва около 180 лева с монтажа.

Лагери на гавините
Те не са особено издръжливи, износват се и започват да вият. Нови лагери струват около 60 лева (отпред) и 80 лева (отзад).

Течове на маспо
С напредване на възрастта някои уплътнения протичат, понякога от ръжда се пробива и масленият картер.

Носачи

При разбити носачи ще имате проблем при техническия преглед. Нов носач струва около 110 лева.

Дръжка на вратата 

Изглежда, сякаш е изработена от масивен хром, но всъщносr е пластмаса и се чупи често. Струва около 120 лева.

Спирачни дискове

Тънките и малки дискове се износват бързо. Комплект дискове и накладки струва около 90 лева.

Извод

Истината понякога боли, но обективно погледнато, Fiat 500 не е перфектен авто мобил. И ако не се грижите добре за него, може да ви изненада с ремонти – които обаче не са скъпи. Но който го обича, ще се отнася към него с необходимото внимание. И тогава животът с Fiat 500 може да бъде много приятен.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин