Fiat 500 на 6 години: готов за моргата!

Fiat 500 1.4 се труди в тежкото в тежкото редакционно всекидневие на AUTO BILD 6 години и повече от 200 000 километра. Всеки ден ли? Е, в момента си почива - на подемника. Скоростната кутия е на ремонт. Втора сериозна повреда след тази на двигателя преди 4 години


25
юли
2017

Тестовите автомобили на АUТО BILD идват и си отиват. А когато останат по-дълго, трябва да изминат 100 000 километра – дистанцията на нашия продължителен тест. След което биват разглобявани. Но Луиджи никога не е бил обикновен автомобил. Луиджи? Да, за пръв път даваме име на автомобил от наш продължителен тест. Тъй като Луиджи е много особен автомобил, навремето цялата редакция го посрещна с разтворени обятия. Да се върнем назад в годините. През септември 2007 година (публикацията е от архива на AUTO BILD) лично докарахме чисто новия Fiat 500 от Милано, тъй като продажбите в Германия стартираха едва от 27 октомври. А искахме да сме сред първите, което ще могат да се радват на италианския чаровник. Но няма любов без страдания: при пробег 55 226 километра сърцето на Луиджи спря без предупреждение – но с дълъг облак тъмен дим. Диагнозата: задиране на буталото във втори цилиндър заради грешка на впръскването на горивото. Говорителят на Fiat Клаус Вицек казва: „Вашият Fiat 500 е от най-ранните екземпляри, произведен е дори преди нашите собствени тестови автомобили. Освен това вашият продължителен тест не отговаря на обичайния профил на ползване на малък автомобил, повредата на двигателя е единичен случай“.

Повреда на двигателя след година и половина! Причината: лоши настройки на впръскването. Резултат: разтопено поради прегряване чело на буталото на втори цилиндър

И наистина никъде в пресата или интернет форумите не се съобщава за подобен случай. Въпреки повредата на двигателя Луиджи бе толкова любим на редакторите, че му дадохме втори шанс. Нов двигател, нов късмет. И с него Луиджи измина не 100 000, а 160 000 км – за да може новото сърце да докаже, че онази повреда наистина е била случайност. Огледът на двигателя след 160 000 километра с ендоскоп показа: пренебрежимо износване, перфектен двигател. Въпреки това Луиджи невинаги се движеше тихо. При бързо превключване скоростната кутия стържеше, а с увеличаване на скоростта се чуваше и усилващо се бучене.

Причината за това винаги бяха износени лагери на главините: сменихме общо 8. Шест пъти отзад и два пъти отпред. Любовта ни към Луиджи бе подкопавана и от други неприятности: един път колата не искаше да запали заради изтощен акумулатор, дразнеха ни неудобните седалки и прекалено големият за толкова малък автомобил диаметър на завой. Но всичко това са дреболии на фона на изненадата, която ни беше подготвил при доближаване до магическата граница от 200 000 километра. Отново се чуваха познатите звуци от „умиращи“ лагери. Поне така си мислехме. Но механикът Андреас Бойе в Хамбург постави друга диагноза. „Шумовете категорично идват от скоростната кутия, която освен това превключва трудно.

Сигурността на пътя е безупречна, но кормилното управление не е достатъчно информативно

Трябва или да се ремонтира, или да се монтира нова“, бе мнението на Бойе. Освен това за смяна бяха и ауспуховата система, кондензаторът на климатичната инсталация, ламбда сондата, ламарината на „камбаната“ и вилката на съединителя. Доста сериозен ремонт, но все пак колата е на 6 години и 204 000 километра. Но ако ремонтираме скоростната кутия и потърсим по-изгодни части, сметката за ремонта е около 2000 лева. Заради големия си пробег стойността на Луиджи е само 5400 лева . И въпреки скъпия ремонт ние няма да допуснем той да завърши живота си в пресите за старо желязо. Ние отново ще го вдигнем на крака!

Тук е редно да допълним: малките автомобили, които „навъртат“ 200 000 километра за 6 години, са изключение. При нормална експлоатация днес на километража на Луиджи щеше да пише 60 000, а не 204 000 километра. Освен това Луиджи си нямаше дом и обичащо го семейство, което да се грижи за него. Не, Луиджи беше служебен автомобил в редакцията, „скъсван от каране“ от над 50 служители на AUTO BILD. Понякога до пощата зад ъгъла, понякога на фотосесия до Берлин, където го чака следващият водач, който да го „подгони“ до другия край на Германия. Луиджи поглъщаше километрите – по крайбрежието и из Алпите, през зимата и лятото, по къси отсечки и при маратонски пътувания по магистралите на цяла Европа. „Автомобилите, които се карат от много водачи, обикновено са много по-износени от онези, които се ползват само от един шофьор“, казва Юрген Бай от сервиза за трансмисии Altona, където ще ремонтираме скоростната кутия на Fiat. Scusi, Luigi! Скоро отново ще си здрав и ние ти обещаваме, че в бъдеще ще се грижим за теб по-добре. Защото те обичаме – въпреки всичко.

Още по темата

Card image cap
BMW Серия 3 Compact (E46): не ви го препоръчваме!

6
дек.
2017

Компактният модел на BMW блести със спортното си поведение на пътя, но блясъкът му помръква вследствие на неравномерната работа на спирачките

Card image cap
Harley или Smart Cabrio: волен ездач за 20 хилядарки

17
апр.
2017

Затворените автомобили ви отегчават? Нуждаете се от въздух, за да дишате, обичате малките неща и търсите удоволствие? AUTO BILD има предложение за вас

Card image cap

В последния брой:

Архив >