AUTO BILD България / Fiat 124 Spider срещу Mazda MX-5: Ще се бие ли Mazda сама?

Fiat 124 Spider срещу Mazda MX-5: Ще се бие ли Mazda сама?

Японците произвеждат Fiat 124 Spider в собствения си завод – с техниката на MX-5. Добра идея ли е това?


30
ное.
2016

ДА СРАВНИМ ДВАТА МОДЕЛА? MX-5 срещу 124 Spider, оригинали от един и същ производител, които си приличат прекалено много. От друга страна, чакахме доста дълго това сравнение.
Започваме с 14-те сантиметра, с които Fiat – при същото междуосие – е по-дълъг. Дължи се не само на по-големите надвеси на каросерията, с които 124 Spider се измъква от сянката на MX-5 по отношение на външността. В действителност отвън всяка част е различна – идентични са само покривът, рамките на прозорците, страничните огледала и мигачите. От една страна, притежаващата котешки очи Mazda, в стилистично отношение нещо между Manga мобил и английски аскет, а от друга ретро муцуна със задница с лястовича опашка на стария 124.
Освен бонуса на нов модел външността на „италианеца” има и практично предимство: водачът вижда по-добре, напред над внушителния преден капак и назад през спойлера. Добре дошло като помощ за паркиране, тъй като видимостта долу ниско в седалките тип корито е скромна – както и самият роудстър. Предлаганото място е за двама, които пътуват с лек багаж и не са по-високи от 1,90 метра, иначе водачът няма да има достатъчно място за коленете си.

Колкото различни са на външен вид братята, толкова идентично са обзаведени отвътре – еднакви до последния превключвател, лост и меню на дисплея. Също и седалките – в Spider с модерен дизайн на тапицерията – имат една и съща основа. Единствената видима разлика: Fiat има собствени скали на уредите, тапицерии на вратите и допълнителна бленда в кокпита, затова пък му липсват вляво от волана бутоните за асистента за запазване на пътната лента и за мъртвата точка. Електроника, от която от Fiat изненадващо са се отказали. За заклетия водач на роудстъри това може да е нормално, но ние смятаме, че Mazda предлага по-добро оборудване за сигурност.

Fiat 124: ТУРБОМОЩ И ЗДРАВИ СПИРАЧКИ

ТОВА Е РАЗЛИЧНОТО От Fiat слагат турбодвигателя в много модели – от 500X до Doblò. Агрегатът с ангренажен ремък трябва да стига до сервиза на всеки 15 000 километра. Спирачната уредба с дискове с размер 28 сантиметра е от MX-5 с 2-литров мотор, също както и блокажът на диференциала.

Продължете на следващата страница …

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления: Mini Countryman

25
апр.
2017

След поредното посещение във фитнеса новият Countryman изглежда още по-мускулест и по-внушителен. Освен това предлага много място.

Card image cap
Seat Leon ST Cupra 300: Следващото ниво на емоцията

5
сеп.
2017

Със спортния модел Cupra Seat окомплектова гамата от версии на Leon. С едно 4х4 комби с 300 к.с. на пистата NAVАK до Белград

Card image cap
Новото Subaru XV: познати линии, нова техника

23
сеп.
2017

На пръв поглед новото XV изглежда като старото, но под ламарините нещата са различни

Card image cap
Тест: първият хибрид на Renault

9
окт.
2017

Първият хибриден модел на Renault е комбиниран с дизелов агрегат. Обозначението на модела Hybrid Assist обещава повече, отколкото може да изпълни

Card image cap
Новият Mercedes E-клас Coupé срещу W124: Яркият внук среща готиния си дядо

10
май
2017

Е-клас вече и във вариант купе с две врати. Но има ли новакът култовия потенциал на W 124?

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: