Ferrari SF90 Spider: 1000 конски сили, вятър в косите… и зареждане от контакта

1811
2020

Само въпрос на време беше Ferrari да свали покрива на първия си Plug-in хибрид, SF 90 Stradale. Сега моментът настъпи: италианците дръпнаха покривалото на SF90 Spider. И той идва всички добродетели на закритата версия, особено с 1000 к.с. от общо четири двигателя. Основният елемент е четирилитровият V8 бензинов агрегат със 780 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Има и три електромотора, два на предната и един на задната ос. Сумарната мощност на всички агрегати бива изпращана към четирите колела посредством осемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя.

Съответно SF90 Spider завършва спринтира от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди. Темпо 200 се достига за седем секунди, а максималната скорост е 340 км/ч. Пробегът изцяло на ток благодарение на батерията от 7,9 кВтч възлиза на скромните 25 км. С изключение на спринта до 200 км/ч (в това отношение Spider е с три десети по-бавен от купето), динамичните показатели са като при тези на Stradale, въпреки че кабриолетът е със 100 килограма по-тежък заради конструкцията на покрива и усилените врати.

И кабриото получава дигиталния кокпит и бутоните с нови тъчповърхности.

Почти идентичен на външен вид с купето

Визуално кабриолетът трудно може да бъде различен от купето – ако покривът не е свален. Познавачите обаче ще забележат, че антената тип „перка на акула“ не е на покрива, а по-скоро намира своето място между леко модифицираните гърбици зад седалките. Алуминиевият твърд покрив също е скрит в тази зона, когато покривът е отворен. Той се сгъва за 14 секунди и заема само 100 литра, според Ferrari обикновено за целта са необходими 150 до 200 литра. Разбира се, SF90 Spider получава и интериора на Stradale с 16-инчов дигитален кокпит, включително HD резолюция и новия мултифункционален волан с тъчпад и бутони.

С оборудване Assetto Fiorano SF90 е с 21 кг по-леко.

Лансиране на пазара и цена

Ако искате да направите хиперавтомобила още по-спортен, можете да поръчате и оборудването „Assetto Fiorano“ за кабриолета. Тогава теглото се намалява с още 21 килограма благодарение на елементи от въглеродни влакна и титан. Пакетът включва също специални амортисьори, заден спойлер от въглеродни влакна, хомологирани за пътищата гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 и по желание двуцветна боя. Пускането на пазара на Ferrari SF90 Spider трябва да бъде през 2021 г., Ferrari все още мълчи по отношение на цената. Повишението на цената в сравнение с купето трябва да бъде около десет процента. Съответно кабриолетът трябва да струва над 470 000 евро (ок. 940 000 лв.).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин