Ferrari SF90 Assetto Fiorano: хиперавтомобил с 1000 к.с. за 933 000 лева (ТЕСТ)

1912
2022

СЯКАШ С 1000 К.С. ЩЕ БЪДЕТЕ БАВНИ… Ferrari SF90 ускорява за 6,7 секунди до 200. А на пистата „Фиорано“ е по-бързо от LaFerrari. Изглежда обаче това не е достатъчно бързо – сега фераристите предлагат спортния пакет Assetto Fiorano. А той струва 97 000 лв.!

Какво получавате за парите си? Солидно количество карбон, титаниев ауспух и по-леки амортисьори. Гумите са полусликове на Michelin. Двигателят? Остава без промяна, но това е напълно разбираемо. V8 битурбо агрегат със 780 к.с., освен това има и електромотор между двигателя и трансмисията, както и още два – по един на всяко предно колело (220 к.с.). Има също и подвижни спойлери, както и интелигентна аеродинамика. Дали обаче благодарение на 30-килограмовата диета на пакета Fiorano автомобилът е по-бърз? Италианците искат да ни докажат това и са ни изпратили във Фиорано. Качваме се в автомобила, карбоновите седалки пасват като ушити по мярка, а воланът е доказателство за кредото на Ferrari „hands on the road, eyes on the street“. Всички по-важни функции се настройват чрез тъчпада на волана. Традиционно Manettino е разположено вдясно, а вляво има тъчполе за електрическата мобилност. Означава: батерията е с капацитет 7,9 кВтч, 25 километра електрически пробег с темпо до 135 км/ч.

Fiorano се познава по карбоновото задно крило

Включваме лоста на автоматичните скорости на D и установяваме с учудване, че не се чува почти нищо. Излизаме от хангара на Ferrari в режим на „шептене“. Превключваме Manettino на режим Race и най-после колата става шумна. V8 битурбо двигателят поема задачите си с ръмжене и крясък. Невероятно е как този модел със заводски тунинг излиза от завоите – сякаш захапва асфалта. Ускорението е още по-брутално. Звукът не е съвсем достатъчен за подобно чудовище – очите ви ще заблестят едва след 8000 оборота. В завоите смъквате от 250 на 100, от 210 км/ч електромоторите (отпред) се изключват, като 1,7-тонният автомобил се усеща много по-лек, а при ускорение каската направо залепва за седалката. По-бързата с една секунда обиколка в сравнение със Stradale не е от такова голямо значение при подобно преживяване.

Какво ни допада и какво – не

Естествено за добавката в цената можете да си купите един шикозен седан от среден клас. Определено ще е трудно да паркирате ,„италианеца“ в подземен паркинг. Но това е мрънкане на високо ниво.

Teхнически данни: Ferrari SF90 Assetto Fiorano

Двигател V8, битурбо, средноразположен отзад надлъжно Работен обем 3990 cm3 • Мощност 735 кВт (1000 к.с.) при 7500 об/мин • Макс. въртящ момент 800 Нм при 6000 об/мин • Задвижване двойно/8-степ. с двоен съединител • Д/Ш/В 4710/1972/1186 мм • Тегло ок. 1740 кг 0–100/200 км/ч 2,5 / 6,7 сек • Макс. скорост 340 км/ч • Разход 7,4 л А98Н+9,3 kВтч/100 км • Емисии CO2 205 г/км • Цена 933 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин