Ferrari Roma: всички пътища водят към Рим

1006
2020

ХУБАВО Е ЧОВЕК ДА ИМА подобни грижи: Ferrari F8 като двуместно Coupé със средно разположен двигател е прекалено спортен, GTC4 Lusso с неговия внушителен V12 агрегат отпред, четири седалки и двойно задвижване е прекалено луксозен. Какво да правим? Ще си купим Roma, разбира се.

Най-новият член на стадото Cavallino-rampante е дълъг 4,66 м – позиционира се между F8 (4,61 м) и GTC4 (4,92 м), като залага на предно-средно разположен агрегат. V8 турбомоторът е позициониран зад предната ос. Това осигурява добър баланс, а също и приличен багажник с място за две голф чанти (272 л). 3,9-литровият V8 двигател разполага с 620 к.с., които биват изпращани към задните колела. Трансмисията е 8-степенна автоматична с два съединителя, като същата предавателна кутия по-късно ще се появи и в суперспортиста SF90 Stradale.

Roma вдига след 3,4 секунди темпо 100, като се нуждае от само 9,2 секунди за спринта до 200 км/ч. Максималната скорост е 320 км/ч. Шасито е идентично с това на Portofino, макар и от Ferrari да заявяват, че 70 процента от всички части са нови. При каросерията това няма как да не бъде забелязано – първоначално обикаляме Roma с интерес. Много е красив и най-вече – необичаен. Тази гладка, лакирана в цвета на автомобила радиаторна решетка не ни е позната от нито един друг модел на Ferrari. Острата, наведена надолу муцуна заслужава с право обозначението „паст на акула“. Елегантни фарове с LED подпис а ла амбразура – и това е всичко. Задницата с четири крайни ауспухови тръби и задни светлини е подходяща – най-вече защото последните не са кръгли, а тесни и триизмерни. Фини материали във вътрешното пространство, комбинирани с модерна инфотейнмънт система, които не оставят неизпълнени желания.

Дигитален 16-инчов комбиниран уред пред водача, 8,4-инчов дисплей в централната конзола, избиращи се режими на движение чрез Manettino на волана

Водачът седи ниско долу в обособена клетка в кокпита, като дори и двуметровите водачи имат място. Страхотно! Ние обаче се притесняваме от други, по-важни въпроси. Roma ще струва над 400 000 лв.

ИЗВОД

Най-новото Ferrari също ще намери своите купувачи. И те няма да могат да се наситят на спиращата дъха красива външност на близката до ежедневна пригодност „бегачка“, нито да им писне да я карат. Щастливи са онези, които разполагат с парите за такъв автомобилен лукс.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V8, турбо, средноразположен двигател, отпред, надлъжно • Работен обем 3855 куб.см • Мощност 456 кВт (620 к.с.) при 5750-7500 об/мин • Макс. въртящ момент 760 Нм при 3000-5750 об/мин • Задвижване задно/8-степ. DSG • Д/Ш/В 4656/1974/1301 мм • Тегло (празен) 1472 кг • Багажник 272 л • 0–100/ 200 км/ч 3,4/9,2 сек • Макс. скорост над 320 км/ч • Цена над 400 000 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин