2023
SUV НА FERRARI – КАКВО ЛИ ЩЕШЕ ДА КАЖЕ Енцо? От друга страна: Ако някоя марка може да произведе разумен суперспортен SUV, то това са хората от Маранело. Purosangue (означава нещо като „чистокръвен“) представлява скулптура, опънат бицепс на колела. В предницата, чиято горна част категорично е вдъхновена от Roma, доминират тесните дневни светлини. Под тях сдържано са разположени основните фарове. Вентилационните отвори с голяма повърхност загатват за това, което работи под капака.
Внушителен атмосферен 12-цилиндров двигател. Тук също важи максимата: Ако някой може да си го позволи, то това е Ferrari. 724 к.с., 3,3 секунди до темпо 100, малко над 10 за темпо 200. Какво повече искате? Принципно този автомобил е 812 на един етаж по-високо – с голям брой предимства: четири места за сядане, разумно товарно пространство, безпроблемно качване. На въпроса за цената пресаташето на Ferrari Алесандро Вакари каза само „It’s a V12 Ferrari…“. 812 Superfast струва малко под 600 000 лв., а Purosangue ще бъде малко по-скъп. Все пак притежава двойно задвижване. Системата на задвижване е усъвършенствана версия на тази на GTC4Lusso, комбинирана със софтуера за управление на SF90 Stradale и задните завиващи колела на 812 Competizione. Освен това имаме и FAST – Ferrari Active Suspension Technology. Или иначе казано компенсиране на страничното накланяне. Осмото поколение на Side Slip Angle Control поддържа автомобила стабилен – в зависимост от уменията на пилота, разбира се.
Кулминацията обаче е зад предната ос: 6,5-литровият V12 агрегат със смазване със сух картер. Червената зона започва от 8250 об./мин, а 2000 оборота преди това на разположение са всичките 716 нютонметра. Осемстепенната автоматична трансмисия с два съединителя е на трансаксъл принципа на задната ос и превключва на следващата предавка за 200 милисекунди.
Превключването става от лостчето на кормилната колона. Посредством 10,2-инчов дисплей пътникът до водача получава цялата информация, която му е нужна. Материалите във вътрешното пространство са в по-голямата си част рециклирани. Достъпът до втория ред седалки е интересен – през отварящите се напълно електрически срещу посоката на движение задни врати. Багажник? 473 литра – при това гъвкав. Облегалките на предните врати се сгъват електрически. Енцо щеше да каже „molto bene“.
Извод
Бяхме скептично настроени, когато бе обявено, че и Ferrari ще прави SUV. Доста скептични. Всичко обаче се промени, когато застанахме пред Purosangue. Уау, точно така трябва да изглежда един спортен SUV.
Ferrari Purosangue
724 к.с.
3,3 сек 0–100 км/ч
Макс. скорост 312 км/ч