Ferrari Purosangue: да „пояздиш“ на офроуд

1703
2023

SUV НА FERRARI – КАКВО ЛИ ЩЕШЕ ДА КАЖЕ Енцо? От друга страна: Ако някоя марка може да произведе разумен суперспортен SUV, то това са хората от Маранело. Purosangue (означава нещо като „чистокръвен“) представлява скулптура, опънат бицепс на колела. В предницата, чиято горна част категорично е вдъхновена от Roma, доминират тесните дневни светлини. Под тях сдържано са разположени основните фарове. Вентилационните отвори с голяма повърхност загатват за това, което работи под капака.

Графиката на четирите светлини е нова, сдържан спойлер, но затова пък внушителен дифузьор за аеродинамиката

Внушителен атмосферен 12-цилиндров двигател. Тук също важи максимата: Ако някой може да си го позволи, то това е Ferrari. 724 к.с., 3,3 секунди до темпо 100, малко над 10 за темпо 200. Какво повече искате? Принципно този автомобил е 812 на един етаж по-високо – с голям брой предимства: четири места за сядане, разумно товарно пространство, безпроблемно качване. На въпроса за цената пресаташето на Ferrari Алесандро Вакари каза само „It’s a V12 Ferrari…“. 812 Superfast струва малко под 600 000 лв., а Purosangue ще бъде малко по-скъп. Все пак притежава двойно задвижване. Системата на задвижване е усъвършенствана версия на тази на GTC4Lusso, комбинирана със софтуера за управление на SF90 Stradale и задните завиващи колела на 812 Competizione. Освен това имаме и FAST – Ferrari Active Suspension Technology. Или иначе казано компенсиране на страничното накланяне. Осмото поколение на Side Slip Angle Control поддържа автомобила стабилен – в зависимост от уменията на пилота, разбира се.

Изцяло нов дизайн на кокпита на Ferrari. Заради разделението не е напълно ориентиран спрямо водача

Кулминацията обаче е зад предната ос: 6,5-литровият V12 агрегат със смазване със сух картер. Червената зона започва от 8250 об./мин, а 2000 оборота преди това на разположение са всичките 716 нютонметра. Осемстепенната автоматична трансмисия с два съединителя е на трансаксъл принципа на задната ос и превключва на следващата предавка за 200 милисекунди.

Причината, поради която показваме в голям формат странична част: този SUV пасва екстремно като маратонка

Превключването става от лостчето на кормилната колона. Посредством 10,2-инчов дисплей пътникът до водача получава цялата информация, която му е нужна. Материалите във вътрешното пространство са в по-голямата си част рециклирани. Достъпът до втория ред седалки е интересен – през отварящите се напълно електрически срещу посоката на движение задни врати. Багажник? 473 литра – при това гъвкав. Облегалките на предните врати се сгъват електрически. Енцо щеше да каже „molto bene“. 

Атракция за пасажерите: задните врати се отварят изцяло електрически в срещуположната посока и се затварят отзад с натискане на бутон

Извод

Бяхме скептично настроени, когато бе обявено, че и Ferrari ще прави SUV. Доста скептични. Всичко обаче се промени, когато застанахме пред Purosangue. Уау, точно така трябва да изглежда един спортен SUV.

Сърце и душа: V12 агрегатът е от 812, а цилиндровата глава – от Competizione. Разполага със 724 к.с.

Ferrari Purosangue
724 к.с.
3,3 сек 0–100 км/ч
Макс. скорост 312 км/ч

Основата на 8-степенната автоматична трансмисия прилича на тази на старите ръчни скоростни кутии. Смяната на предавка се осъществява за 200 милисекунди

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин