2017
Ferrari пусна GTC4 Lusso с добавка в името T – за турбо. Разликите спрямо нормалното Lusso могат да бъдат набързо изброени: задно вместо двойно задвижване, осем вместо дванадесет цилиндъра, компактен турбо вместо голям атмосферен двигател. Новият 3,9-литров модел струва 450 000 лв. – с около 70 000 лв. по-евтин от по-големия брат с 6,3-литров мотор. AUTO BILD тества, дали италианците не се спестили нещо и от удоволствието от шофиране.
Излъчването на Lusso T е същото до последния детайл като при Lusso с 12-цилиндров агрегат. Дизайнът е едно към едно, моторът не звучи толкова дрезгаво, но също толкова впечатляващо. При Ferrari вече няма да има механични скорости – който сменя сам предавките, губи ценно време при ускорение. Няма проблеми – ще преживеем 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. Още повече, че лостчетата за превключване зад волана доставят удоволствие. Хубаво е, че на волана откриваме бутона за регулиране на амортисьорите, шареният оборотомер на арматурното табло също е там, мултифункционалният волан с DNA-лост (Manettino) също присъства – както и отчетливо превключващите се бутони за мигачите.
А как се справя Lusso T, когато максималният въртящ момент е предаден изцяло към задната ос? Доставя удоволствие. При това доста голямо! Но също както и V8-двигателят с 610 к.с., задното задвижване също променя характера на GTC4 Lusso. Въпреки ESC задницата е неспокойна. Когато изключите асистентите, Ferrari започва да свръхзавива при натоварване на ниска предавка и посредством много маневри по управлението губи време в сравнение с разполагащото с 4х4 Lusso. Въпреки, че V8 агрегатът разполага с пълната си мощност още при 3000 оборота, въртящият момент се повишава до максимума на степени.
Това, че става дума за изцяло нов автомобил, забелязваме при поглед върха техническите данни. Динамичните характеристики на Lusso T са впечатляващи – спринтът от 0 до 100 км/ч се взема за под 3,5 секунди, а максималното темпо е над 320 км/ч. Настройката на окачването, управлението и електронните помощници е пуристко.
Отпадането на четири цилиндъра и двойното задвижване е редуцирало натоварването на предната ос до 46 към 54 процента. Така ориентираното към задната ос Lusso T е по-пъргаво и се справя майсторски в завоите – но също така е станало и по-нетърпеливо и по-нервно. Изненадващо V8 агрегатът със своите 760 Нм ускорява по-брутално в сравнение с V12 атмосферния двигател, който има максимален въртящ момент от 697 Нм. разходът на 3,9-литровия мотор е с около 4 л/100 км по-малък.