Ferrari F8 Tributo: по-бързо от 911 Turbo S на пистата Лаузицринг


10
мар.
2021

Най-доброто от 488 GTB и Pista – това представлява Ferrari F8 Tributo на теория. В супертеста разполагащия със 720 к.с. „италианец“ трябва да покаже, на какво е способен

Предстоеше ми тест на Ferrari F8 Tributo на пистата Лаузицринг. Прогнозата за времето бе добра – 18 градуса, облачно, без дъжд. Изведнъж обаче в началото на теста започна да ръми.

720 к.с. се справят с лекота с 1489 кг

Докато изчакваме и похапваме, имаме време да опознаем Tributo. Само на пръв поглед моделът прилича на 488 GTB, но с изключение на алуминиевото Spaceframe-шаси и концепцията със средно разположен двигател, почти няма други промени. Дизайнът отдава почит към моделите през последните 44 години. Освен това дизайнерите са направили подобрения на аеродинамиката и обтекаемостта. Така в компактните LED-фарове са прибавени отвори за охлаждане на спирачките. Нека погледнем задницата: за по-добра вентилация капакът на двигателя има отвори за въздух. Май ни е познато? Да, от F40. От тази легенда са изглежда и четирите задни светлини.

Аеродинамика? Няма обичайното голямо крило, но затова пък масивен дифузьор. Двигателят? В сравнение с предшественика 3,9-литровият битурбо V8 мотор е по-лек с 18 кг и разполага със 720 к.с. и 770 Нм максимален въртящ момент. Напълно достатъчни за тежащ 1498 кг автомобил.

Трябва да внимавате с гигантския максимален въртящ момент

Качвам се – почти всичко е като при стария модел. Централната конзола с небезизвестната ни карбонова „ръчичка“ за управление на трансмисията, просторно усещане и отчасти странно управление на бутоните на волана. Превключвателят Manettino за режимите на движение Wet, Sport и Race разбира се присъства. Никога обаче няма да свикнете с лостчето за мигачите на волана. Междувременно отсечката отново е суха. Още веднага ти става ясно, че не можеш да хвърлиш Tributo в завоя като 911 Turbo S. F8 се нуждае от повече чувство по отношение на волана и на педала на газта. В първия сектор това означава: отнемате газта на входа на завоя, направлявате със спокойна ръка и гледате, възможно най-бързо отново да оползотворите гигантския максимален въртящ момент. Тоест, най-добре веднага след апекса да превключите на следващата предавка. Турбодупка? Няма такава – новата настройка на двигателя го превръща в нещо като атмосферен – дори и когато всички лампи на волана мигат, 8-цилиндровият агрегат притежава още доста тяга. Сцеплението с електронен блокаж, гуми Michelin Cup 2 и двигател на задната ос е уникално. Недозавиването във F8 е непознато явление – дори и когато натиснете спирачката докрай. На трите прави Tributo разгръща мощта си, а автоматичната трансмисия с два съединителя превключва бързо и без да разтърсва колата. 240 км/ч в края преди сектор 2 не ни се случва често.

Обобщение: няма друг автомобил от тази лига, който да накара сърцето ви да затупти така и който да ви впечатли с такъв пърформънс. Какво означава това в числа? 1:29,06 минути. По-бързо време за обиколка от 911 Turbo S, по-бавно от Lamborghini Huracan  Evo. Още за надлъжната динамика. Новият, още по-фино настроен Launch Control изстрелва F8 за 2,8 секунди до темпо 100 км/ч, а с 200 км/ч се движите след 7,8 секунди. Скорост от 300 км/ч се вдига след 20,1 сек. Добре, McLaren 720 S се нуждае от 19,4 сек, а 911 Turbo S изостава с шест секунди. Само 4,9 секунди са нужни на  Ferrari за ускорение от 80 до 120 км/ч на най-високата предавка! При спирането F8 най-после е на едно ниво с конкуренцията. Въпреки това е учудващо, колко силно се потапя предницата при пълно спиране. Спирачният път от 30,6 метра се дължи и на гумите Michelin.

Разходът на гориво на Tributo е сравнително приемлив

Уредите за измерване, каската и останалото е побрано в 200-литровия багажник – потегляме по магистралата към вкъщи. Именно тук „италианецът“ се чувства страхотно. Карате без нервност в диапазона между 120 и 250 км/ч. Можете да забравите за аудиосистемата – звукът, идващ отзад от двигателя ще ви кара да се усмихвате постоянно. Той звучи като здрав рев, а при превключване на по-ниска предавка ще се наслаждавате на превъзходния залп на междинната газ. Окачването поглъща добре неравностите на пътя, като единствено стегнато тапицираните спортни седалки не подхождат на такъв GT. След три часа път към вкъщи гърбът малко ме боли. Иначе 15,5 литра на 100 километра за кола със 720 к.с. са напълно прилични. За мен обаче остава загадка, как от Ferrari са посочили среден разход от 10,6 литра.

Още нещо радостно за финал? Ако не се спрете на карбоновите джанти и изберете само гумите Cup, то тогава F8 Tributo (базова цена от над 450 000 лв.) ще струва колкото и актуалното 911 Turbo S с всички най-важни екстри по отношение на динамиката. Ако сметнете и безплатната поддръжка от Ferrari за първите седем години, то въпросното Porsche ще ви излезе дори по-скъпо.

ИЗВОД: Досега намирах Ferrari само за красиви и шумни автомобили. По отношение на динамиката нещо постоянно ми липсваше. С F8 Tributo най-после съм доволен. Автомобилът е мултиталант – владее скоростта, пистата, комфорта и звука.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин