2017
В Женева (9-19 март) Ferrari ще представи новото 812 Superfast. Моделът се явява наследник на F12 – и не заслужава да го наричаме „фейслифт“ с оглед на промените, направени във всички направления. С теглото си от 1525 кг новото „конче“ развива максимална скорост от 340 км/ч и се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 2,9 сек.
С новия модел хората от Ferrari искат да се „качат“ още по-високо дори от F12tdf: затова V12-агрегатът достига 800 к.с. при 8500 об/мин. С оглед на обема от 6,5 литра това означава литрова мощност 123 к.с. Максималният въртящ момент от 718 Нм се постига чак при 7000 об/мин, а 80% от него е достъпен при 3500 об/мин. За да постигне тези впечатляващи характеристики, агрегатът е получил директно впръскване (при 350 бара) и т.нар. „тромпети“ с променлива дължина на всмукателния тракт. Трансмисията с два съединителя също е оптимизирана – и сега превключва още по-бързо.
За да предложи най-добрия компромис между комфорт и динамика, 812 Superfast получава систематa Passo Corto Virtuale 2.0 (PCV) със завиващи задни колела. От Ferrari потвърждават и наличието на Side Slip Control (SSC), но най-съществената новост е електрическото сервоуправление – за първи път при суперспортната марка. Дизайнът е направен в знак на почит към легендата 365 GTB4 Daytona. Страничните части и мускулестите калници подчертават пропорциите на каросерията с къса задница и дълга предница. Отзад впечатление правят двойните светлини като при GTC4 Lusso, а отпред – новите LED-фарове, разположени точно под въздухозаборниците. В предната броня са интегрирани активни аеродинамични елементи.