2022
С 296 GTS Ferrari пусна откритата версия на GTB – удоволствие под слънчевите лъчи със системна мощност от 830 к.с. Звукът е уникален. Цената – също.
Ferrari са махнали покрива на 296 GTB и са го превърнали в 296 GTS (Gran Turismo Spider). Това означава, че при скорост до 45 км/ч можете да свалите твърдия покрив и вятърът да вее косите ви. Все пак преди това трябва да преведете поне 620.000 лв. в посока Маранело.
За задвижването на GTS отговаря задно-средно разположен V6 двигател с 663 к.с., какъвто има и в GTB.
Това всъщност е вторият 6-цилиндров двигател, използван във Ferrari. Първият е бил монтиран през 1957 г. в Dino 156 F2, а година по-късно той се появява и в 196 S и 296 S с по-голям работен обем.
830 к.с. системна мощност благодарение на техника от Формула 1
За разлика от тогава новият V6 в 296 GTS е комбиниран с електромотор, който предоставя на разположение още 167 к.с. Хибридната система е подобна на тази от Формула 1 и носи обичайното наименование MGU-K (Motor Generator Unit, Kinetik).
Тя дава на 296 GTS системна мощност от 830 к.с. и максимален въртящ момент от 740 нютонметра. Цялата мощност е на разположение от 6250 оборота и посредством 8-степенна автоматична трансмисия и електрически диференциал бива изпращана към задните колела. Това разбира се са стойности, които могат да бъдат на разположение само на писта. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взима за 2,9 секунди, а този до 200 км/ч трае 7,6 секунди.
Максималната скорост според Ferrari е над 330 к.с. По време на теста на AUTO BILD по италианските магистрали и междуградски пътища нямаше как да се уверим в това – макар и да имахме желание.
Екстремна прецизност в завои
Турбините на V6-двигателя осигуряват заедно с електромотора вихрено придвижване напред във всички диапазони на оборотомера.
Това, че 296 GTS е истинска машина за удоволствие, си проличава най-вече при движение по планински пътища със завои. Всяко движение на волана е свързано със системата Side Slip Control (sSSC), която изчислява сцеплението на гумите и по този начин дава възможност на водача да вземе завоя екстремно прецизно, както и да ускори много бързо на излизане от него.
Всичко това е придружено от един чудесен V6-звук. От Ferrari говорят за „piccolo V12“, или малкия V12, като твърдят, че звукът е точно в тази посока.
Във волана всички функции са обединени
Водачът седи върху стегнато тапицирани седалки с много добра странична опора – те могат да се сторят доста твърди на някои свикнали с повече комфорт хора по време на дълъг път.
Освен това във Ferrari – за разлика от Porsche – педалите са изместени малко по-надясно, което не е смущаващо, но все пак изисква време за свикване.
Кокпитът на 296 е оформен различно от този на типичните спортни автомобили. Ferrari са се отказали от голям тъчскрийн, като залагат на дигитален дисплей пред водача, обединяващ цялата информация. Всички функции за управление на кокпита са обединени около волана – заобиколени от внушителните лостчета за превключване.
296 GTS може да измине 25 километра на ток при заредена батерия
Двигателят се стартира от тъчповърхност на волана. Малко е странно с оглед на характера на 296 – по-скоро очаквахме червено бутон за стартиране. Принципно Ferrari стартира като Plug-in-хибрид благодарение на високоволтовата батерия с капацитет от 7,45 кВтч. винаги електрически. Така при заредена батерия можете да изминете до 25 километра. Едва, когато е необходимо, се включва и V6 агрегатът.
Батерията се зарежда с кабел. А когато автомобилът се движи за това се грижи двигателят с вътрешно горене. Естествено има и рекуперация.
Изненадващото е, че при цялата тази техника Ferrari не са оборудвали 296 с асистиращи системи: няма нито асистент за мъртвата зона, нито такъв за поддържане на пътната лента или темпомат. Или поне в тестовия автомобил нямаше такива.
Ferrari обаче ни увериха, че всички тези екстри могат да се поръчат като опции – което естествено ще вдигне още повече цената на италианския спортист.